مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,699
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,048
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عملکرد تحصیلی نوجوانان مبتلا به اختلال دوقطبی نوع یک و تاثیر همبودی سایر اختلالات روانپزشکی

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 27

چکیده

 هدف: افت عملکرد تحصیلی به دنبال ابتلا به اختلال دوقطبی نوع یک (BID) گزارش شده است. در این مطالعه افت تحصیلی در سال های نوجوانی و نیز تاثیر اختلالات روانپزشکی همزمان بر عملکرد تحصیلی این بیماران بررسی شده است. روش: در یک مطالعه توصیفی تحلیلی, نوجوانان مبتلا به BID بستری در بیمارستان روزبه در طول یک سال تحصیلی, از نظر سال های مردودی, ترک تحصیل و افت تحصیلی کلی و نیز تاثیر اختلالات همزمان بر عملکرد تحصیلی بررسی شدند. جمع آوری اطلاعات بر اساس گزارش بیماران و تشخیص اختلالات بر اساس مصاحبه بالینی بر مبنای DSM-IV بود. یافته ها: تعداد 75 نفر ازمبتلایان به BID (52% دختر و 48% پسر) با میانگین سنی 15.41 سال (انحراف معیار 1.7) وارد مطالعه شدند. آزمودنی ها به طور متوسط 48/1 سال (انحراف معیار 8/1) افت تحصیلی و 60% آنها حداقل یکسال عقب ماندگی تحصیلی داشتند. تفاوت گروه بیماران بدون همبودی با گروهی که حداقل یک اختلال روانپزشکی دیگر داشتند از نظر میزان افت تحصیلی به لحاظ آماری معنی دار نبود. نتیجه گیری: اختلال دوقطبی نوع یک در گروه نوجوانان بستری موجب افت تحصیلی شده, ولی وجود همبودی ها تاثیر چندانی در میزان افت تحصیلی ندارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علاقبندراد، جواد، ارسلانی، اکرم، و محمودی قرایی، جواد. (1384). عملکرد تحصیلی نوجوانان مبتلا به اختلال دوقطبی نوع یک و تاثیر همبودی سایر اختلالات روانپزشکی. تازه های علوم شناختی، 7(4 (مسلسل 28))، 22-27. SID. https://sid.ir/paper/83118/fa

    Vancouver: کپی

    علاقبندراد جواد، ارسلانی اکرم، محمودی قرایی جواد. عملکرد تحصیلی نوجوانان مبتلا به اختلال دوقطبی نوع یک و تاثیر همبودی سایر اختلالات روانپزشکی. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1384؛7(4 (مسلسل 28)):22-27. Available from: https://sid.ir/paper/83118/fa

    IEEE: کپی

    جواد علاقبندراد، اکرم ارسلانی، و جواد محمودی قرایی، “عملکرد تحصیلی نوجوانان مبتلا به اختلال دوقطبی نوع یک و تاثیر همبودی سایر اختلالات روانپزشکی،” تازه های علوم شناختی، vol. 7، no. 4 (مسلسل 28)، pp. 22–27، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83118/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button