مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

885
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر نوع متن (اصلی و تالیفی / ترجمه ای) و گونه گفتمانی بر عملکرد زبان آموزان در امتحان کلوزسی (C-Test)

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 123

چکیده

 هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر نوع متن و گونه گفتمانی بر عملکرد خواندن زبان آموزان در امتحان کلوزسی است. آزمون شوندگان مشتمل بر یکصد و بیست دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی بودند که بر اساس امتحان تعیین سطح بسندگی تافل از جامعــه بزرگ تری انتخاب شده و به چهار گروه همگن تقسیم شدند. ابزار تحقیق شامل چهار امتحان کلوزسی بودند که بر اساس دو نوع متن (اصلی و تالیفی/ ترجمه ای) و دو نوع گونه گفتمــانی (ادبی و سیاسی) تهیه شدند. برای تحلیل نتایج از آزمون تحلیل واریانس دو طرفه و آزمون شفه استفاده شد. نتایج تحقیق حاکی از تاثیر معنادار هر دو عامل مستقل در این تحقیق بر عملکرد خواندن آزمون شوندگان بود ولی تعامل این دو عامل اثر قابل ملاحظه ای بر متغیر وابسته نداشت. یافته های این تحقیق موید این مطلب می باشند که نوع متن و گونه گفتمانی را می توان از عوامل تاثیرگذار در شیوه آزمون های خواندن کلوز تلقی نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عطایی، محمودرضا، و سلیمانی، مسعود. (1387). بررسی تاثیر نوع متن (اصلی و تالیفی / ترجمه ای) و گونه گفتمانی بر عملکرد زبان آموزان در امتحان کلوزسی (C-Test). پژوهش زبان های خارجی، -(49 (ویژه نامه انگلیسی))، 109-123. SID. https://sid.ir/paper/83231/fa

    Vancouver: کپی

    عطایی محمودرضا، سلیمانی مسعود. بررسی تاثیر نوع متن (اصلی و تالیفی / ترجمه ای) و گونه گفتمانی بر عملکرد زبان آموزان در امتحان کلوزسی (C-Test). پژوهش زبان های خارجی[Internet]. 1387؛-(49 (ویژه نامه انگلیسی)):109-123. Available from: https://sid.ir/paper/83231/fa

    IEEE: کپی

    محمودرضا عطایی، و مسعود سلیمانی، “بررسی تاثیر نوع متن (اصلی و تالیفی / ترجمه ای) و گونه گفتمانی بر عملکرد زبان آموزان در امتحان کلوزسی (C-Test)،” پژوهش زبان های خارجی، vol. -، no. 49 (ویژه نامه انگلیسی)، pp. 109–123، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83231/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button