مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

759
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

646
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش بر ارتقای سطح آگاهی زبان آموزان از منظورشناسی زبان خارجی

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 113

چکیده

 پژوهش حاضر تاثیر آموزش را بر ارتقای سطح آگاهی زبان آموزان ایرانی در زمینه منظورشناسی (Pragmatics) در زبان انگلیسی, بررسی می کند. به طور خاص, این پژوهش می کوشد تفاوت میان دو رویکرد آموزشی تشریحی (Explicit) و تلویحی (Implicit) را در بهبود سطح منظورشناسی مخالفت های (Refusals) زبان آموزان فارسی زبان, مورد مطالعه قرار دهد. در این پژوهش, پنجاه و چهار زبان آموز, با دانش زبانی تقریبا یکسان به طور تصادفی در سه گروه آموزش کنترل, تشریحی, و تلویحی قرار گرفتند. بر خلاف زبان آموزان گروه کنترل که آموزشی بی ارتباط با اهداف تحقیق را دریافت کردند, فراگیران در دو گروه آزمایش, دو نوع آموزش متفاوت را دریافت کردند. در گروه آموزش تشریحی, زبان آموزان توضیحات فرا منظورشناسی (Meta-pragmatics), بازخوردهای مستقیم, و آموزش های صریح ارتقا آگاهی را در زمینه مخالفت ها در زبان انگلیسی, دریافت کردند؛ در حالیکه, در گروه آموزش تلویحی, فراگیران تحت آموزش غیرمستقیم و ضمنی قرار گرفتند. هر سه گروه قبل و بعد از دوره شش جلسه ای آموزش, در آزمون چند گزینه ای تکمیل کلام (Multiple-Choice Discourse Completion Test) شرکت کردند. بررسی های آماری نشان داد که ارتباط مستقیمی بین آموزش و سطح منظورشناسی مخالفت های زبان آموزان ایرانی در زبان انگلیسی وجود دارد. بر اساس نتایج به دست آمده آموزش تشریحی بیش از آموزش تلویحی در ارتقا میزان آگاهی فراگیران فارسی زبان از سطح منظورشناسی مخالفت ها در زبان انگلیسی, موثر است. بر اساس نتایج این پژوهش به معلمان زبان انگلیسی توصیه می شود که راهکارهای آموزش تشریحی را بیش از آموزش تلویحی مورد توجه قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علوی، سیدمحمد، و دینی، شادی. (1387). بررسی تاثیر آموزش بر ارتقای سطح آگاهی زبان آموزان از منظورشناسی زبان خارجی. پژوهش زبان های خارجی، -(45)، 99-113. SID. https://sid.ir/paper/83242/fa

    Vancouver: کپی

    علوی سیدمحمد، دینی شادی. بررسی تاثیر آموزش بر ارتقای سطح آگاهی زبان آموزان از منظورشناسی زبان خارجی. پژوهش زبان های خارجی[Internet]. 1387؛-(45):99-113. Available from: https://sid.ir/paper/83242/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد علوی، و شادی دینی، “بررسی تاثیر آموزش بر ارتقای سطح آگاهی زبان آموزان از منظورشناسی زبان خارجی،” پژوهش زبان های خارجی، vol. -، no. 45، pp. 99–113، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83242/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button