مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

833
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

638
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان تیزهوش دخترانه دوره متوسطه اول شهر گناوه

نویسندگان

کنعانی علی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان تیزهوش دخترانه دوره متوسطه اول شهر گناوه بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان تیزهوش دخترانه دوره متوسطه شهر گناوه تشکیل دادند. نمونه گیری به صورت تصادفی ساده انتخاب و در نهایت 50 نفر که واجد ملاک های ورود به گروه ها بودند, گزینش شدند. نمونه نهایی به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گروه کنترل (هر گروه 25 نفر) گمارده شدند. هر دو گروه ابزار پژوهش در مرحله پیش آزمون و پس آزمون را تکمیل نمودند. ابزار مورد استفاده شامل پرسشنامه پرخاشگری اهواز بود. جلسات مداخله برای گروه آزمایش تحت آموزش هوش هیجانی به مدت 8 جلسه برگزار گردید. داده ها با استفاده از آزمون آماری آنکوا مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج مقایسه های بین گروه ها نشان داد که بین گروه آزمایش و گروه کنترل از لحاظ پرخاشگری تفاوت معنی داری وجود دارد. بر اساس نتایج آموزش هوش هیجانی توانسته است پرخاشگری دانش آموزان تیزهوش دخترانه دوره متوسطه را کاهش دهد. بر اساس نتایج پژوهش می توان نتیجه گرفت که آموزش هوش هیجانی قادر است تا به عنوان یک راهبرد موثر در کاهش پرخاشگری دانش آموزان در مراکز مشاوره آموزش و پرورش سراسر کشور مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کنعانی، علی. (1395). اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان تیزهوش دخترانه دوره متوسطه اول شهر گناوه. کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی. SID. https://sid.ir/paper/833003/fa

    Vancouver: کپی

    کنعانی علی. اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان تیزهوش دخترانه دوره متوسطه اول شهر گناوه. 1395. Available from: https://sid.ir/paper/833003/fa

    IEEE: کپی

    علی کنعانی، “اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان تیزهوش دخترانه دوره متوسطه اول شهر گناوه،” presented at the کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی. 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/833003/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button