مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,331
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

930
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اولویت بندی اصلاح نقاط حادثه خیز جاده ای بر اساس ممیزی ایمنی راه (مطالعه موردی مسیر بین شهرستان های خرم آباد و الشتر استان لرستان)

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

حمل و نقل از ابتدای تاریخ بشر, نقشی اساسی در شکل دهی جوامع انسانی و توسعه اقتصادی آن ها ایفا نموده است و در عصر حاضر نیز شریان های ارتباطی, زیربنای اقتصاد هر کشوری را تشکیل می دهد. توسعه پایدار, حمل و نقل سریع و ایمن نیز همانند سایر ابعاد زندگی بشر هنگامی تبلور پیدا می کند که به صورت نظام مند و بر اساس منطق علمی پایه ریزی شده باشد. امروزه, موضوع تامین تردد ایمن در سطح شبکه راه های درون شهری و برون شهری یکی از اصول اساسی حاکم بر مهندسی راه, ترافیک و برنامه ریزی حمل و نقل است. عدم وجود ایمنی, به خصوص در جاده های برون شهری, باعث بروز حوادث ناگواری می شود که معمولا با کشته یا زخمی شدن انسان ها همراه است. با توجه به خسارات جانی و مالی فراوانی که تصادفات جاده ای بر جوامع بشری تحمیل می کند, در نظر گرفتن مبحث ایمنی به عنوان اولویت اول در برنامه های مدیریت حمل و نقل و همچنین کاربری زمین, کار معقول و پسندیده ای به حساب می آید. بازدید ایمنی راه, بررسی میدانی و منظم راه موجود توسط متخصصان واجد شرایط و دارای صلاحیت به منظور ارتقاء کیفیت ایمنی فیزیکی راه با شناسایی مشکلات و نواقصی می باشد که ممکن است در کاهش ایمنی عبور و مرور سهیم باشند. در کشور ما روشی مدون برای نحوه بازرسی و یک شاخص عددی که قطعات مختلف راه ها را با یکدیگر مقایسه نماید وجود ندارد. در بازرسی های ایمنی راه در سطح جهانی, روشی به نام شاخص خطر برای رتبه بندی نقاط راه های دوخطه دوطرفه مورد استفاده قرار می گیرد که از ترکیب نتایج حاصل از بازرسی راه, ارزیابی سازگاری طرح هندسی راه و میزان در معرض خطر قرارگیری کاربر بدست می آید. در این مقاله بخش های مستعد تصادف در مسیر بین شهرستان های خرم آباد و الشتر استان لرستان بر اساس بازرسی ایمنی راه مورد بررسی قرار گرفته و رتبه بندی شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حجازی، سیدجعفر، و علی پور، مهدی. (1395). اولویت بندی اصلاح نقاط حادثه خیز جاده ای بر اساس ممیزی ایمنی راه (مطالعه موردی مسیر بین شهرستان های خرم آباد و الشتر استان لرستان). پژوهشنامه حمل و نقل، 13(3 (پیاپی 48))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/83619/fa

    Vancouver: کپی

    حجازی سیدجعفر، علی پور مهدی. اولویت بندی اصلاح نقاط حادثه خیز جاده ای بر اساس ممیزی ایمنی راه (مطالعه موردی مسیر بین شهرستان های خرم آباد و الشتر استان لرستان). پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1395؛13(3 (پیاپی 48)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/83619/fa

    IEEE: کپی

    سیدجعفر حجازی، و مهدی علی پور، “اولویت بندی اصلاح نقاط حادثه خیز جاده ای بر اساس ممیزی ایمنی راه (مطالعه موردی مسیر بین شهرستان های خرم آباد و الشتر استان لرستان)،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 13، no. 3 (پیاپی 48)، pp. 0–0، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83619/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button