مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,617
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,781
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد GIS در تعیین نقاط حادثه خیز شبکه های درون شهری (بررسی موردی منطقه 2 تهران)

صفحات

 صفحه شروع 275 | صفحه پایان 285

چکیده

ایمنی ترافیک یکی از پارامترهای بسیار مهم مورد بررسی در اکثر کشورهای دنیا, مجامع مهم بین المللی و سازمان ملل است. با مطالعه تصادفات ترافیکی می توان عوامل موثر در رخداد تصادفات ترافیکی را شناسایی کرد. تعریف و توصیف عوامل موثر در تصادفات گامی اساسی در جهت اقدامات عملی برای کاهش و به حداقل رساندن عوامل ایجاد تصادف است که باعث ایمنی بیشتر سیستم حمل و نقل و بهبود آن می شود. از این رو اهمیت تحلیل نقاط حادثه خیز برای راهنمایی و رانندگی, شهرداری ها و سازمان های مرتبط با ایمنی ترافیک بسیار بالا می باشد.هدف اول این مطالعه شناسایی پارامترهای تاثیرگذار و محاسبه میزان اهمیت و تاثیرگذاری هر یک از عوامل موثر در تصادفات تقاطع ها می باشد, دومین هدف مشخص کردن امن ترین و ناامن ترین تقاطع با توجه به تحلیل های صورت گرفته است. در نهایت تقاطع ها با توجه به میزان خطرناک بودن اولویت بندی می گردد. روش کار به این ترتیب بود که اطلاعات و آمار موجود مربوط به تصادفات تقاطع ها از پایگاه اطلاعات تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ جمع آوری شد. سپس اقدامات اولیه در مورد داده های خام برای استفاده نرم افزارهای Expert choice وArcGIS  انجام یافت و با استفاده از نرم افزارهای یاد شده نسبت به تحلیل داده ها اقدام گردید. میزان اهمیت (وزن) عوامل موثر در تصادفات در هر تقاطع به صورت مجزا به دست آمده و در نهایت با انجام محاسبات و تحلیل خطی, تقاطع های موجود از نظر ایمنی بررسی و ایمن ترین تقاطع و ناامن ترین تقاطع مشخص گردید. با توجه به نتایج تحلیل, تقاطع جلال آل احمد - نهم شمالی با شاخص تصادف 0.615 ناامن ترین تقاطع و تقاطع خوش - پرچم با شاخص تصادف 0.067 امن ترین تقاطع می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی حسینلو، منصور، و ابراهیمی سرست، یاسر. (1388). کاربرد GIS در تعیین نقاط حادثه خیز شبکه های درون شهری (بررسی موردی منطقه 2 تهران). علوم و تکنولوژی محیط زیست، 11(1 (مسلسل 40) (ویژه نامه))، 275-285. SID. https://sid.ir/paper/87123/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی حسینلو منصور، ابراهیمی سرست یاسر. کاربرد GIS در تعیین نقاط حادثه خیز شبکه های درون شهری (بررسی موردی منطقه 2 تهران). علوم و تکنولوژی محیط زیست[Internet]. 1388؛11(1 (مسلسل 40) (ویژه نامه)):275-285. Available from: https://sid.ir/paper/87123/fa

    IEEE: کپی

    منصور حاجی حسینلو، و یاسر ابراهیمی سرست، “کاربرد GIS در تعیین نقاط حادثه خیز شبکه های درون شهری (بررسی موردی منطقه 2 تهران)،” علوم و تکنولوژی محیط زیست، vol. 11، no. 1 (مسلسل 40) (ویژه نامه)، pp. 275–285، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87123/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا