مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

291
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

521
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی اثربخشی اصلاحات انجام شده در نقاط حادثه خیز نسبت به میزان تصادفات

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 132

چکیده

 در منطقه 2 شهرداری تهران بزرگ, هشت نقطه حادثه خیز شناسایی شده است, موارد متعددی از تصادفات با اشکال مختلف در این هشت نقطه رخ داده است. در سال 1396 تصادف فوتی 9 مورد, جرحی 225 مورد و خسارتی نیز 1353 مورد گزارش شده است. هدف اصلی از انجام این پژوهش, ارزیابی اثربخشی اصلاحات هندسی انجام شده در نقاط حادثه خیز بر میزان تصادفات بوده و این که اصلاحات انجام شده در نقاط حادثه خیز چه میزان بر تصادفات جرحی, فوتی و خسارتی تاثیر داشته است. این تحقیق براساس نوع هدف از انواع تحقیقات کاربردی و از لحاظ روش انجام کار, در رده تحقیقات توصیفی-تحلیلی به شمار آورد, بدین منظور نسبت به تجزیه و تحلیل نقاط پر حادثه و ارزیابی اصلاحات انجام شده در محدوده منطقه 2 تهران اقدام شد. برای بررسی اثربخشی اصلاحات نقاط حادثه خیز در سال 1396 و سال 1397 اطلاعات و آمارهای ماخوذه از پلیس راهور تهران بزرگ (فرم های کام 114) مورد بررسی قرار گرفته است تا ویژگی های عمده و روند حاکم بر تصادفات (کاهشی یا افزایشی) در نقاط حادثه خیز اصلاح شده در سال 97 نسبت به سال 96 برآورد شود. در نتیجه با اجرای این طرح در تصادفات فوتی و جرحی شاهد کاهش بوده ایم ولی در تصادفات خسارتی تغییر آن چنانی حاصل نشد

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جوادیان، رضا، حسینی، سیدتیمور، حسن زاده، محمدرضا، و درویشی نیا، شعیب. (1398). ارزیابی اثربخشی اصلاحات انجام شده در نقاط حادثه خیز نسبت به میزان تصادفات. مطالعات مدیریت ترافیک، -(54 )، 115-132. SID. https://sid.ir/paper/392799/fa

    Vancouver: کپی

    جوادیان رضا، حسینی سیدتیمور، حسن زاده محمدرضا، درویشی نیا شعیب. ارزیابی اثربخشی اصلاحات انجام شده در نقاط حادثه خیز نسبت به میزان تصادفات. مطالعات مدیریت ترافیک[Internet]. 1398؛-(54 ):115-132. Available from: https://sid.ir/paper/392799/fa

    IEEE: کپی

    رضا جوادیان، سیدتیمور حسینی، محمدرضا حسن زاده، و شعیب درویشی نیا، “ارزیابی اثربخشی اصلاحات انجام شده در نقاط حادثه خیز نسبت به میزان تصادفات،” مطالعات مدیریت ترافیک، vol. -، no. 54 ، pp. 115–132، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/392799/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button