Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

390
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

453
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساخت مدل احتمال عبور دانش آموزان از عرض جاده های برون شهری

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 78

چکیده

 یکی از بخش های بسیار مهم مهندسی ترافیک مسئله ی عابرین پیاده است. به علت ویژگی های معمول شخصیتی, انتظار رفتار غیرمحتاطانه از عابرین نوجوان دور از ذهن نیست. همچنین در کشور ایران تعداد بسیار زیادی از مراکز تحصیلی و آموزشی که اساسا مورد استفاده ی نوجوانان قرار می گیرند در حاشیه ی راه های برون شهری واقع هستند و تردد عابرین پیاده در کنار چنین موسساتی مکررا مشاهده می گردد. بررسی اندرکنش عابرین با وسایل نقلیه و جریان ترافیک در این نواحی می تواند در راستای بهبود ایمنی و تسهیلات عابرین نتایج مفیدی را ارائه کند. در این پژوهش دانش آموزان به عنوان یکی از آسیب پذیرترین قشرهای عابرین پیاده در جاده های برون شهری مورد بررسی قرار گرفتند و داده ها از فیلم ویدئویی ضبط شده از محل عبور دانشآموزان 3 مدرسه, در جاده ای برون شهری واقع در شهرستان محمودآباد استان مازندران, طی سه روز کاری هفته استخراج گردید. سپس احتمال عبور عابرین از عرض خیابان با استفاده از نرم افزارspss و مدل رگرسیون لجستیک مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که متغیرهای زمان انتظار قبل از عبور, فاصله وسیله نقلیه خط دور و مقدار سرفاصله بر احتمال عبور عابرین از عرض جاده تاثیر بسزایی دارند. همچنین در بین متغیرهای تاثیر گذار مقدار سرفاصله بیشترین تاثیر را در احتمال عبور عابرین داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حقیقی، فرشیدرضا، و عباسی، شهرام. (1397). ساخت مدل احتمال عبور دانش آموزان از عرض جاده های برون شهری. پژوهشنامه حمل و نقل، 15(56 )، 67-78. SID. https://sid.ir/paper/83635/fa

    Vancouver: کپی

    حقیقی فرشیدرضا، عباسی شهرام. ساخت مدل احتمال عبور دانش آموزان از عرض جاده های برون شهری. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1397؛15(56 ):67-78. Available from: https://sid.ir/paper/83635/fa

    IEEE: کپی

    فرشیدرضا حقیقی، و شهرام عباسی، “ساخت مدل احتمال عبور دانش آموزان از عرض جاده های برون شهری،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 15، no. 56 ، pp. 67–78، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83635/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا