مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

877
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

587
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل هدایت مسیر استفاده کنندگان با در نظر گرفتن همزمان تعادل سیستم و استفاده کننده در شرایط انتخاب مسیر قطعی

صفحات

 صفحه شروع 279 | صفحه پایان 295

چکیده

 تراکم, ایجاد تاخیر و پیدایش صفهای طولانی در شبکه معابر شهری موجب شده تا متصدیان امور حمل و نقل در جهت بهره برداری بهینه از سیستم نسبت به کارگیری روش های مدیریتی در شبکه معابر شهری اقدام نمایند. یکی از روشهای موثر در این زمینه, به کارگیری سیستمهای هدایت مسیر است. سیستمهای اطلاعاتی و هدایت مسیر نوع خاصی از سیستم های اطلاعاتی سفر هستند که رانندگان را در انتخاب مسیر یاری می رسانند. در این پژوهش, ارائه سیستم هدایت مسیری در نظر است که طی آن مرکز کنترل ترافیک را قادر به کنترل شبکه در حالتی نزدیک به تعادل سیستم می سازد. در این روش, برای هر مسیر پارامتری معرفی می گردد که میزان همپوشانی هزینه آن مسیر را در خلال فرآیند هدایت مسیر با هزینه همان مسیر در شرایط تعادل سیستم می سنجد. در جهت مدلسازی فرآیند از دو مدل برنامه ریزی غیرخطی استفاده شد که مدل ابتدایی ورودی های مدل دوم را محاسبه می نماید. سپس مدل دوم با توجه به پارامترهای همپوشانی و میزان تحمل اپراتور نسبت به هدایت مسیر اقدام می کند. در فرآیند تخصیص معرفی شده, زمانی که مقدار پارامتر همپوشانی یک مسیر به میزان حد آستانه تحمل مرکز کنترل ترافیک می رسد, مسیر مذکور سریعا از مجموع مسیرهای قابل هدایت مسیر مرکز کنترل ترافیک حذف و سایر مسیرها به استفاده کننده معرفی می شوند. مدل ارائه شده برای یک مثال عددی کوچک آزمایش گردید. نتایج نشان می دهد که در الگوی پیشنهادی تغییرات محدوده تحمل مرکز کنترل از 1 تا 1.4 می تواند بیشترین تاثیر را بر بهبود و روان سازی حرکت در سیستم داشته باشد. در شرایطی که پارامتر تحمل مرکز کنترل ترافیک 1.1 انتخاب شود, بیش از 13 درصد در زمان سفر کل شبکه صرفه جویی می گردد. همچنین, نتایج نشان داد که تنها سهم اندکی از استفاده کنندگان (15 درصد استفاده کنندگان یک مسیر در بیشترین حالت) در مقایسه با شرایط استفاده کننده اقدام به تغییر مسیر می نمایند که این مهم تا حد زیادی نگرانیهای ناشی از عدم تبعیت استفاده کنندگان و بی اعتباری نتایج را مرتفع می سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میربها، بابک، صفارزاده، محمود، و سیدابریشمی، سیداحسان. (1393). ارائه مدل هدایت مسیر استفاده کنندگان با در نظر گرفتن همزمان تعادل سیستم و استفاده کننده در شرایط انتخاب مسیر قطعی. پژوهشنامه حمل و نقل، 11(3 (پیاپی 40))، 279-295. SID. https://sid.ir/paper/83663/fa

    Vancouver: کپی

    میربها بابک، صفارزاده محمود، سیدابریشمی سیداحسان. ارائه مدل هدایت مسیر استفاده کنندگان با در نظر گرفتن همزمان تعادل سیستم و استفاده کننده در شرایط انتخاب مسیر قطعی. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1393؛11(3 (پیاپی 40)):279-295. Available from: https://sid.ir/paper/83663/fa

    IEEE: کپی

    بابک میربها، محمود صفارزاده، و سیداحسان سیدابریشمی، “ارائه مدل هدایت مسیر استفاده کنندگان با در نظر گرفتن همزمان تعادل سیستم و استفاده کننده در شرایط انتخاب مسیر قطعی،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 11، no. 3 (پیاپی 40)، pp. 279–295، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83663/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button