مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

823
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,012
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رفتار رانندگان در پذیرش فواصل عبوری قابل قبول بحرانی در تقاطع های بدون چراغ راهنمایی در ایران و تاثیر آن در میزان تاخیر این تقاطعات به روش پیشنهادی HCM2000

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 83

چکیده

 مقدار ظرفیت و تاخیر در تقاطع ها بخش مهمی از ارزیابی عملکرد شبکه های خیابانی است که معمولا در ساماندهی تقاطع ها و همچنین در مدل های تخصیص ترافیک کاربرد فراوان دارند. کنترل و ارزیابی مقادیر ظرفیت و تاخیر در تقاطع های بدون چراغ به دلیل وابستگی شدید این پارامترها به نوع رفتار رانندگان و نحوه رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سخت و دشوار است. اصولا مدل های تعیین ظرفیت و تاخیر تقاطع های بدون چراغ بر پایه سه روش عمده تقسیم بندی می شوند: ا) مدل های وابسته به سرفاصله عبوری قابل قبول رانندگان که در کشورهای آمریکایی و اروپایی مورد استفاده قرار می گیرند. 2) مدل های رگرسیون تجربی که بر پایه پردازش داده های میدانی تقاطع ها استوار بوده که به طور عمده در مرکز تحقیقات کشور انگلستان ارایه شده است. 3) مدل های تداخلی که بر پایه تداخل حرکات عبور کننده از تقاطع, بنیان نهاده شده و در کشورهایی همانند اندونزی و آلمان ارایه شده اند. هدف از این تحقیق ارزیابی جدیدترین الگوریتم ساخته شده در کشور آمریکا (HCM2000), بر پایه نوع رفتار رانندگان در پذیرش فواصل عبوری قابل قبول است که بر اساس اطلاعات گردآوری شده از چند تقاطع بدون چراغ راهنمایی شهر تهران به منظور تخمین مقادیر ظرفیت و تاخیردر تقاطع های بدون چراغ شهر تهران کالیبره شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عامری، محمود، و کرم رودی، محمود. (1387). بررسی رفتار رانندگان در پذیرش فواصل عبوری قابل قبول بحرانی در تقاطع های بدون چراغ راهنمایی در ایران و تاثیر آن در میزان تاخیر این تقاطعات به روش پیشنهادی HCM2000. پژوهشنامه حمل و نقل، 5(1)، 71-83. SID. https://sid.ir/paper/83681/fa

    Vancouver: کپی

    عامری محمود، کرم رودی محمود. بررسی رفتار رانندگان در پذیرش فواصل عبوری قابل قبول بحرانی در تقاطع های بدون چراغ راهنمایی در ایران و تاثیر آن در میزان تاخیر این تقاطعات به روش پیشنهادی HCM2000. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1387؛5(1):71-83. Available from: https://sid.ir/paper/83681/fa

    IEEE: کپی

    محمود عامری، و محمود کرم رودی، “بررسی رفتار رانندگان در پذیرش فواصل عبوری قابل قبول بحرانی در تقاطع های بدون چراغ راهنمایی در ایران و تاثیر آن در میزان تاخیر این تقاطعات به روش پیشنهادی HCM2000،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 5، no. 1، pp. 71–83، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83681/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button