مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

952
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

692
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی اثر تراکم دسترسی ها بر میزان تصادف ها درجاده های اصلی برون شهری

صفحات

 صفحه شروع 301 | صفحه پایان 310

چکیده

 امروزه روند رو به رشد تصادفها در راهها و تلفات و خسارتهای ناشی از این گونه حوادث باعث ضایع شدن و اتلاف سرمایه های کشور می شوند. بنابراین سرمایه گذاری صحیح و شناخت هر یک از عوامل سه گانه تصادف (راه, راننده و وسیله نقلیه), بررسی اصولی مشکلات این عوامل و بیان راه حلهای کاربردی می تواند تا حد زیادی از بروز این گونه حوادث بکاهد. یکی از معضلات اساسی شبکه راههای کشور وجود دسترسی های فراوان به راههای اصلی است؛ به نحوی که این دسترسی ها که معمولا فاقد شرایط لازم طراحی, عملکردی و کنترلی هستند به صورت مکانهای تصادف خیز درآمده اند. هدف از این تحقیق تعیین میزان تاثیر تراکم دسترسی های حاشیه ای بر نرخ تصادفها در راههای کشور است. برای این منظور با معرفی پارامترهای دخیل در تصادفها, تحلیل آماری توصیفی و مدلهای آماری رگرسیونی ارایه می شوند تا نوع ارتباط میان نرخ تصادفهای جاده ای و عوامل اصلی وقوع آن از جمله تراکم دسترسی ها در جاده های کشور مشخص شود. از مهم ترین نتایج تحقیق, این است که با افزایش و کاهش تراکم دسترسی ها, نرخ تصادفها نیز با نسبتی افزایش یا کاهش می یابد. زمانی که تراکم دسترسی ها اندک است, رشد نرخ تصادفها همراه با افزایش تراکم دسترسی ها روندی ملایم دارد, اما هنگامی که تراکم دسترسی ها از حدی بیشتر می شود, نرخ تصادفها رشد قابل شوندی پیدا می کند. بنابراین علاوه بر تراکم دسترسی, عوامل مهم دیگری نیز در وقوع تصادفها به ویژه در راههای با شمار زیاد دسترسی؛ نقش دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بهبهانی، حمید، بابایی، مهدی، و زمانی ثانی، سیدرضا. (1388). ارزیابی اثر تراکم دسترسی ها بر میزان تصادف ها درجاده های اصلی برون شهری. پژوهشنامه حمل و نقل، 6(4 (پیاپی 21))، 301-310. SID. https://sid.ir/paper/83816/fa

    Vancouver: کپی

    بهبهانی حمید، بابایی مهدی، زمانی ثانی سیدرضا. ارزیابی اثر تراکم دسترسی ها بر میزان تصادف ها درجاده های اصلی برون شهری. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1388؛6(4 (پیاپی 21)):301-310. Available from: https://sid.ir/paper/83816/fa

    IEEE: کپی

    حمید بهبهانی، مهدی بابایی، و سیدرضا زمانی ثانی، “ارزیابی اثر تراکم دسترسی ها بر میزان تصادف ها درجاده های اصلی برون شهری،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 6، no. 4 (پیاپی 21)، pp. 301–310، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83816/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button