مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,271
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,065
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدیریت بحران در تصادف ها رانندگی (مطالعه موردی: شهر یزد)

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 61

چکیده

 مقدمه و هدف پژوهش: امروزه تعداد تصادف ها در شهرهای کشور ما رو به افزایش است و در نتیجه خسارت های مالی ناشی از آنها که بر خانواده ها و دولت تحمیل می شود, بسیار بالا بوده و با توجه به اینکه خسارت های مالی, جانی, روانی و اجتماعی در مواردی غیرقابل جبران می باشد ضرورت دارد به منظور جلوگیری از خسارت تصادف ها رانندگی راه کارهای موثری به اجرا گذارده شود.روش پژوهش: بر اساس مولفه های مورد بررسی نوع پژوهش کاربردی – توسعه ای و روش بررسی آن توصیفی – تحلیلی است. جامعه آماری تعداد تصادف ها رخ داده طی سال های 1385 و 1386 می باشد.یافته ها: تحلیل های انجام گرفته روی آمار تصادف ها شهر یزد نشان می دهد, سالانه حدود 11000 تصادف در نواحی مختلف آن رخ می دهد که حدود 5 درصد از این تعداد مربوط به عابرین پیاده است. به گونه ای که در هر کیلومتر از راههای شریانی درجه 1, شریانی درجه 2 و خیابانهای جمع و پخش کننده این شهر به ترتیب 60 ,40 و 5 تصادف در سال رخ می دهد.نتیجه گیری: طبق نتایج به دست آمده از این پژوهش, تشکیل یک واحد مدیریت ایمنی و برقراری سازماندهی, تشکیل پایگاههای اطلاعات و آمار تصادف, ارتقای آگاهی عمومی در راستای ایمنی, بهبود ایمنی شبکه معابر و تقاطع ها, استفاده از وسایل نقلیه ایمن تر, بهره گیری از فناوری های نوین سیستم حمل و نقل هوشمند جهت نظارت بر تخلفات, تکمیل و توسعه طراحی و جانمایی علایم, تابلوها و تجهیزات ایمنی راهها, ساماندهی تردد موتورسیکلت سواران در جهت بهبود وضعیت ایمنی و کاهش میزان تصادف ها شهر یزد بیشرین تاثیر را داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، میرنجف، اسماعیل زاده، حسن، و باقری کشکولی، علی. (1389). مدیریت بحران در تصادف ها رانندگی (مطالعه موردی: شهر یزد). مطالعات مدیریت شهری، 2(4)، 29-61. SID. https://sid.ir/paper/199180/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی میرنجف، اسماعیل زاده حسن، باقری کشکولی علی. مدیریت بحران در تصادف ها رانندگی (مطالعه موردی: شهر یزد). مطالعات مدیریت شهری[Internet]. 1389؛2(4):29-61. Available from: https://sid.ir/paper/199180/fa

    IEEE: کپی

    میرنجف موسوی، حسن اسماعیل زاده، و علی باقری کشکولی، “مدیریت بحران در تصادف ها رانندگی (مطالعه موردی: شهر یزد)،” مطالعات مدیریت شهری، vol. 2، no. 4، pp. 29–61، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199180/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button