مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,801
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

832
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی استفاده از انواع تقاطع های غیرمتعارف به منظور بهبود جریان ترافیک در راه های شریانی برون شهری

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 128

چکیده

 نگاهی به تاریخچه حمل و نقل نشان می دهد که ایجاد سیستم کارآمد حمل و نقل, یکی از فاکتورهای مهم در جوابگویی به تقاضای روزافزون حمل و نقل می باشد یکی از این روش های بهبود تردد در معابر ایجاد دوربرگردان می باشد. مانور واگرد یکی از پیچیده ترین مانورها در هنگام رانندگی با خودرو می باشد که مطالعه آن اخیرا مورد استقبال پژوهشگران قرار گرفته است. در این مطالعه محور کرمانشاه- بیستون در محدوده جاده قدیم تهران مورد مطالعه قرار گرفت. برداشت حجم در یک روز با شرایط جوی نرمال با استفاده از تکنیک فیلمبرداری به مدت 6 ساعت و در سه دوره اوج صبحگاهی, ظهرگاهی و شب گاهی انجام گرفت. پس از تحلیل های حجم, شبکه پایه در نرم افزار شبیه ساز خردنگر AIMSUN مدل گردید. با توجه به وضع موجود دوربرگردان در محور مورد مطالعه, 5 سناریو به منظور یافتن بهترین روش جهت تکیمل مانور واگرد طراحی گردید. هر سناریو 5 بار و هر بار به مدت 1 ساعت شبیه سازی گردید. نتایج حاصل از شبیه سازی نشان داد که حذف دوربرگردان وضع موجود و احداث زیرگذر در همان محدوده, سناریوی برترمی باشد, به طوری که شاخص های ترافیکی از جمله تاخیر و زمان سفر شبکه در صورت اجرای این سناریو به طور چشمگیری بهبود می یابد. با توجه به برداشت های صورت گرفته, اعتبارسنجی بر روی مدل شبیه سازی انجام گرفت و نتایج حاصل از آن, درستی و اعتبار مدل را اثبات کرد. این مقاله برگرفته از پروژه پژوهشی با عنوان «مطالعه تعیین مکان مناسب دوربرگردانها در راههای اصلی کرمانشاه» است که به کارفرمایی مرکز تحقیقات راه, مسکن و شهرسازی انجام شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، امیرمسعود، باقری، سیدرامتین، شهنی دزفولیان، رضا، و مظاهری، آرش. (1395). ارزیابی استفاده از انواع تقاطع های غیرمتعارف به منظور بهبود جریان ترافیک در راه های شریانی برون شهری. پژوهشنامه حمل و نقل، 13(2 (پیاپی 47))، 115-128. SID. https://sid.ir/paper/83833/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی امیرمسعود، باقری سیدرامتین، شهنی دزفولیان رضا، مظاهری آرش. ارزیابی استفاده از انواع تقاطع های غیرمتعارف به منظور بهبود جریان ترافیک در راه های شریانی برون شهری. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1395؛13(2 (پیاپی 47)):115-128. Available from: https://sid.ir/paper/83833/fa

    IEEE: کپی

    امیرمسعود رحیمی، سیدرامتین باقری، رضا شهنی دزفولیان، و آرش مظاهری، “ارزیابی استفاده از انواع تقاطع های غیرمتعارف به منظور بهبود جریان ترافیک در راه های شریانی برون شهری،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 13، no. 2 (پیاپی 47)، pp. 115–128، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83833/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button