مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

984
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

601
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی بهبود مقاومت خزشی مخلوط های آسفالتی با استخوان بندی سنگدانه ای با استفاده از پلیمرهای الاستومر-ترموپلاستیک و اختلاط پلیمر با مخلوط آسفالتی

صفحات

 صفحه شروع 289 | صفحه پایان 299

چکیده

 امروزه در دنیا از مخلوط های آسفالتی با استخوان بندی سنگدانه ای برای مقابله با شیارشدگی استفاده می شود. بخش درشت دانه این نوع مخلوط با برقراری تماس سنگدانه ای بار محورها را تحمل می کند و آن را به لایه زیرین انتقال می دهد. قسمت ریزدانه, فیلر, قیر و افزودنی ها (الیاف و پلیمر) در مخلوط نقش پرکننده فضای خالی درشت دانه را ایفا می کند. در این میان قیر وظیفه در کنار هم نگه داشتن سنگدانه های درشت را نیز دارد و چون قیر خالص به تنهایی قادر به انجام این کار نیست, استفاده از افزودنی ها ضرورت می یابد. افزودنی ها به دو دسته الیاف و پلیمر تقسیم می شوند. در این تحقیق به منظور جلوگیری از ریزش قیر در حین ساخت از الیاف سلولزی استفاده شده است. به کارگیری پلیمر های الاستومر-ترموپلاستیک موجب افزایش مقاومت شیارشدگی در دماهای بالا می شود. خاصیت الاستومری موجب بازگشت پذیر شدن تغییرشکل ها و خاصیت ترموپلاستیک موجب افزایش درجه عملکردی قیر می شود. به منظور بهبود مقاومت شیارشدگی, کوپلیمر های پلی اتیلن در درصدهای 3, 5, 7 و کوپلیمرهای اتیلن-وانیل-استات در 4, 8, 12 درصد استفاده شدند. این پلیمرها را می توان در حین ساخت به مخلوط اضافه کرد. این روش اختلاط پلیمر در مخلوط های آسفالتی در ایران رایج است و در این پژوهش به کار گرفته شده است. برای مقایسه, آزمایش خزش دینامیکی نامحصور بر روی نمونه های شاهد و اصلاح شده انجام شد. با انتخاب دمای 50 درجه سانتی گراد به عنوان دمای انجام آزمایش خزش و سطح تنش 450 KPa به عنوان تنش انحرافی, ضمن ارزیابی مخلوط ها در دمای بالا, شرایط بار گذاری محورهای سنگین نیز شبیه سازی شده است. مقایسه نتایج مشخص کرد که چنانچه پلی اتیلن به صورت مستقیم به مخلوط در حین ساخت اضافه شود, بهبودی در مقاومت شیارشدگی حاصل نمی شود. مقایسه نتایج خزش دینامیکی مخلوط های اصلاح شده با استایرن-بوتادین-استایرن و اتیلن- وانیل- استات نیز مشخص کرد که اتیلن-وانیل-استات در درصد های 8 و 12 مقاومت شیارشدگی ای برابر برابر 4 و 6 درصد استایرن-بوتادین-استایرن دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زیاری، حسن، ایمانی نسب، رضا، و خانی سانیج، حامد. (1394). ارزیابی بهبود مقاومت خزشی مخلوط های آسفالتی با استخوان بندی سنگدانه ای با استفاده از پلیمرهای الاستومر-ترموپلاستیک و اختلاط پلیمر با مخلوط آسفالتی. پژوهشنامه حمل و نقل، 12(4 (پیاپی 45))، 289-299. SID. https://sid.ir/paper/83861/fa

    Vancouver: کپی

    زیاری حسن، ایمانی نسب رضا، خانی سانیج حامد. ارزیابی بهبود مقاومت خزشی مخلوط های آسفالتی با استخوان بندی سنگدانه ای با استفاده از پلیمرهای الاستومر-ترموپلاستیک و اختلاط پلیمر با مخلوط آسفالتی. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1394؛12(4 (پیاپی 45)):289-299. Available from: https://sid.ir/paper/83861/fa

    IEEE: کپی

    حسن زیاری، رضا ایمانی نسب، و حامد خانی سانیج، “ارزیابی بهبود مقاومت خزشی مخلوط های آسفالتی با استخوان بندی سنگدانه ای با استفاده از پلیمرهای الاستومر-ترموپلاستیک و اختلاط پلیمر با مخلوط آسفالتی،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 12، no. 4 (پیاپی 45)، pp. 289–299، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83861/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا