مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,181
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

560
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه عملکرد و ایمنی آزادراه ها با و بدون محدودسازی وسایل نقلیه سنگین با استفاده از شبیه سازی نرم افزاری

صفحات

 صفحه شروع 377 | صفحه پایان 388

چکیده

 به دلیل رشد روزافزون حمل و نقل کالا و حرکت بسیار زیاد کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین, مسیرهای پر تردد آزادراهی با کاهش سطح ایمنی همراه شده است. در نتیجه بررسی جداسازی یا ایجاد محدودیت عبور برای وسایل نقلیه سنگین از وسایل نقلیه سواری به منظور کاهش برهم کنش آنها, با استفاده از تکنیک خطوط ویژه یا محدودیت خط برای وسایل نقلیه سنگین ضروری به نظر می رسد. محدودیت خط برای وسایل نقلیه سنگین, روشی است که در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد ولی مطالعه ای در ارتباط با آن صورت نگرفته است. در دنیا نیز تلاش های اندکی در رابطه با ارایه یک معیار مناسب فراگیر برای تشخیص لزوم یا عدم لزوم استفاده از محدودیت خط در یک آزادراه یا بزرگراه مطرح شده است. در این تحقیق به بررسی وجود یا نبود محدودیت خط در آزادراه های ایران و مقایسه این دو حالت پرداخته شده و میزان تاثیر چندین پارامتر در این فرآیند, بررسی شده است. در همین راستا برای شبیه سازی, از نرم افزار ترافیکی VISSIM استفاده شده و برای مطالعه موردی نیز محدوده ای از مسیر آزادراه تهران- قم بررسی شده است. همچنین برای بررسی ایمنی از نرم افزار SSAM استفاده شده و برای مطابقت با شرایط محلی, کالیبراسیون و اعتبارسنجی مدل, مورد بررسی قرار گرفته است. برای این تحقیق وجود محدودیت خط برای وسایل نقلیه سنگین از نظر عملکردی حدود 4 درصد مناسب تر و از لحاظ ایمنی بر خلاف انتظار تا حدی ضعیف تر ار حالت عدم وجود محدودیت خط می باشد که می توان افزایش برخوردها و کاهش ایمنی پس از ایجاد محدودیت خط را به تجمع وسایل نقلیه سنگین در خطوط سمت راست و پیچیده شدن تغییر خط خودروهای سواری برای خروج از آزادراه و وارد شدن به رمپ خروجی مرتبط دانست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیخ الاسلامی، عبدالرضا، باغ علیشاهی، علی محمد، و گهرپور، علی اصغر. (1390). مقایسه عملکرد و ایمنی آزادراه ها با و بدون محدودسازی وسایل نقلیه سنگین با استفاده از شبیه سازی نرم افزاری. پژوهشنامه حمل و نقل، 8(4 (پیاپی 29))، 377-388. SID. https://sid.ir/paper/83913/fa

    Vancouver: کپی

    شیخ الاسلامی عبدالرضا، باغ علیشاهی علی محمد، گهرپور علی اصغر. مقایسه عملکرد و ایمنی آزادراه ها با و بدون محدودسازی وسایل نقلیه سنگین با استفاده از شبیه سازی نرم افزاری. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1390؛8(4 (پیاپی 29)):377-388. Available from: https://sid.ir/paper/83913/fa

    IEEE: کپی

    عبدالرضا شیخ الاسلامی، علی محمد باغ علیشاهی، و علی اصغر گهرپور، “مقایسه عملکرد و ایمنی آزادراه ها با و بدون محدودسازی وسایل نقلیه سنگین با استفاده از شبیه سازی نرم افزاری،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 8، no. 4 (پیاپی 29)، pp. 377–388، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83913/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button