مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

759
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

599
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر محدودسازی وسایل نقلیه سنگین بر روی عملکرد آزادراه ها از طریق شبیه سازی نرم افزاری

صفحات

 صفحه شروع 6 | صفحه پایان 20

چکیده

 در اکثر کریدورهای پرتردد آزادراهی به علت حرکت بسیار زیاد کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین, شاهد بروز تصادفات زیادی هستیم. در نتیجه بررسی جداسازی یا ایجاد محدودیت عبور برای وسایل نقلیه سنگین از وسایل نقلیه سواری به منظور کاهش برهم کنش آنها, با استفاده از تکنیک خطوط ویژه یا محدودیت خط برای وسایل نقلیه سنگین ضروری می نماید. در این تحقیق به بررسی وجود یا عدم وجود محدودیت خط در آزادراه های ایران و مقایسه این دو حالت پرداخته خواهد شد. در همین راستا برای مقایسه سناریوها از نرم افزار شبیه سازی ترافیک VISSIM استفاده شد و برای مطالعه موردی نیز محدوده ای از مسیر آزادراه تهران - قم مورد استفاده قرار گرفت. بعد از مدل کردن محدوده مورد مطالعه, برای اینکه مدل ایجاد شده بیشترین سازگاری را با وضع موجود داشته باشد, آن را کالیبره کرده و اعتبارسنجی آن را مورد بررسی قرار می دهیم. سپس با تغییر دادن پارامترهای موثر به ایجاد سناریوهای متفاوت با مرکزیت وجود یا عدم وجود محدودیت خط برای وسایل نقلیه سنگین پرداخته و سپس هر کدام از سناریوها, به طور مجزا مدل شده و بعد از اجرای نرم افزار, خروجی ها مورد بررسی قرار می گیرد. در انتها نیز سناریوها بر اساس عملکرد ترافیک با هم مقایسه شده و مزایا و معایب این استراتژی برای به کارگیری در کشورمان مورد بررسی قرار گرفت. برای این مطالعه وجود محدودیت خط برای وسایل نقلیه سنگین از نظر عملکردی حدود 4% مناسب تر از حالت عدم وجود محدودیت خط می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیخ الاسلامی، عبدالرضا، گهرپور، علی اصغر، باغ علیشاهی، علی محمد، و آدرسی، مصطفی. (1390). تاثیر محدودسازی وسایل نقلیه سنگین بر روی عملکرد آزادراه ها از طریق شبیه سازی نرم افزاری. راهور، 8(13)، 6-20. SID. https://sid.ir/paper/202136/fa

    Vancouver: کپی

    شیخ الاسلامی عبدالرضا، گهرپور علی اصغر، باغ علیشاهی علی محمد، آدرسی مصطفی. تاثیر محدودسازی وسایل نقلیه سنگین بر روی عملکرد آزادراه ها از طریق شبیه سازی نرم افزاری. راهور[Internet]. 1390؛8(13):6-20. Available from: https://sid.ir/paper/202136/fa

    IEEE: کپی

    عبدالرضا شیخ الاسلامی، علی اصغر گهرپور، علی محمد باغ علیشاهی، و مصطفی آدرسی، “تاثیر محدودسازی وسایل نقلیه سنگین بر روی عملکرد آزادراه ها از طریق شبیه سازی نرم افزاری،” راهور، vol. 8، no. 13، pp. 6–20، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202136/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button