مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,078
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

قیمت گذاری پویای پروازهای موازی با در نظر گرفتن رفتار انتخابی مشتری

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 135

چکیده

 سیستم مدیریت درآمد یکی از کاراترین و سودآورترین سیستم هایی می باشد که تحت سازمان های هواپیمایی کشور آمریکا شکل گرفت و بر اساس ایده ارائه خدمت مناسب, به مشتری مطلوب و در زمان صحیح, انقلابی را در نحوه ارائه خدمات به مشتریان ایجاد کرد. طی سال های اخیر بروز عوامل متعددی از جمله مشکلات مالی و بحران های اقتصادی باعث شد تا تغییرات عمده ای در رفتار خرید مشتریان بوجود بیاید. شرکت های هواپیمایی جدیدی که شرایط مذکور باعث رونق بیشتر فعالیت آنها شد تحت عنوان شرکت های حمل و نقل کم هزینه وارد عرصه رقابت شده و توانستند درصد عمده ای از سهم بازار مربوط به مشتریان تفریحی را به سمت خود جذب نمایند. برخلاف شرکت های هواپیمایی سنتی که در آن فرض بر ثابت بودن قیمت خدمات و محصولات بود, در سازمان های هواپیمایی جدید, پایه اصلی تکنیک های مدیریت تقاضا, استفاده از ابزار قیمت و قیمت گذاری پویای محصولات می باشد. هدف از این مقاله, ارائه مدلی به منظور قیمت گذاری پویای پروازهای موازی بر مبنای انتخاب مشتری است که قابل استفاده در سیستم های هواپیمایی با قیمت پایین می باشد. در مدل پیشنهادی از مدل برنامه ریزی قطعی بر مبنای رفتار مشتری برای تخمین ارزش حاشیه ای منابع با استفاده از مقادیر دوال این مساله استفاده شده و از این مقدار برای تخمین مدل برنامه ریزی پویای قیمت گذاری خدمات قابل جایگزینی استفاده شده است. رفتار مشتری در این تحقیق بر مبنای لوجیت چندجمله ای مدل شده است. پس از ارائه سیستم قیمت گذاری پیشنهادی, با استفاده از شبیه سازی مونت کارلو, رفتار مشتریان شبیه سازی شده و نتیجه اجرای استراتژی تشریح شده در مقاله در حالت های مختلف بررسی مقایسه می گردد. نتایج شبیه سازی تاثیر بکارگیری استراتژی قیمت گذاری پویا بر درآمد سازمان را نشان می دهد. بررسی خروجی مطالعه موردی انجام گرفته نشان می دهد که در صورت الزام به, بکارگیری رویکرد قیمت گذاری ثابت, بایستی قیمت در نظر گرفته شده برای کل افق زمانی, با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند میزان ظرفیت اولیه, تقاضای موجود, مطلوبیت مشتری و قدرت رقابتی لحاظ گردد. هچنین نتایج شبیه سازی نشان می دهد که همزمان با کاهش ظرفیت اولیه و به خصوص در صورت پایین بودن قدرت رقبا, استراتژی های قیمت گذاری پویا به سمت قیمت گذاری ثابت با حداکثر قیمت مجاز میل می نماید و لذا در صورت وجود محدودیت بالا در میزان ظرفیت اولیه در مقایسه با تقاضا و بالا بودن قدرت رقابتی سازمان, می توان استراتژی قیمت گذاری ثابت را جایگزین قیمت گذاری پویا نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اعتباری، فرهاد، و آقایی، عبداله. (1391). قیمت گذاری پویای پروازهای موازی با در نظر گرفتن رفتار انتخابی مشتری. پژوهشنامه حمل و نقل، 9(2 (پیاپی 31))، 117-135. SID. https://sid.ir/paper/83948/fa

    Vancouver: کپی

    اعتباری فرهاد، آقایی عبداله. قیمت گذاری پویای پروازهای موازی با در نظر گرفتن رفتار انتخابی مشتری. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1391؛9(2 (پیاپی 31)):117-135. Available from: https://sid.ir/paper/83948/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد اعتباری، و عبداله آقایی، “قیمت گذاری پویای پروازهای موازی با در نظر گرفتن رفتار انتخابی مشتری،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 9، no. 2 (پیاپی 31)، pp. 117–135، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83948/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button