مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,011
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

664
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برآورد زمان سفرحمل و نقل همگانی (اتوبوس) با بهره گیری از داده های نرم افزار SCATS و بلیط الکترونیک (مطالعه موردی شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 146 | صفحه پایان 162

چکیده

 پیش بینی دقیق زمان سفر وسایل حمل ونقل همگانی نظیر اتوبوس برای استفاده کنندگان از این سیستم و گردانندگان آن دارای اهمیت است. تعیین این زمان سفر به متصدیان حمل ونقل همگانی اجازه می دهد تا در اجرای برنامه های مدیریتی نظیر تنظیم زمان بندی حرکت اتوبوس ها در ساعات مختلف شبانه روز و با توجه به تعداد ناوگان در شبکه اقدام مناسب را انجام دهند. بدیهی است تنظیم برنامه زمان بندی در سیستم می تواند حداقل زمان انتظار و افزایش مطلوبیت سیستم حمل ونقل را برای استفاده کنندگان در پی داشته باشد.زمان سفر اتوبوس ها تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر تقاضای مسافر, شرایط آب و هوایی و وضعیت جریان ترافیک قرار دارد که برای بدست آوردن یک زمان سفر دقیق لزوما باید تمامی این عوامل تاثیر گذار در نظر گرفته شود. عمده مدل های توسعه یافته در زمینه برآورد زمان سفر اتوبوس ها صرفا از داده ای تاریخی وابسته به زمان استفاده نموده اند. در این تحقیق برپایه نگرشی نو علاوه بر در نظر گرفتن عامل وضعیت جریان ترافیک به عنوان عامل تاثیر گذار در تعیین زمان سفر اتوبوس ها, از اطلاعات مربوط به تقاضای سفر مسافران جهت برآورد زمان سفر استفاده گردیده است. همچنین مدلی بر اساس داده های تاریخی که صرفا از متغیرهای زمانی (زمان از روز و روز از هفته) استفاده می کرد و مدلی با تمرکز بر روی وضعیت جریان ترافیک که فقط از احجام عبوری و درجه اشباع تقاطعات پایین دست استفاده می نمود نیز, جهت مقایسه توسعه یافتند. در نهایت مدل شبکه عصبی پیشنهادی در قالب یک مطالعه موردی ارزیابی گردید. نتابج نشان دهنده عملکرد بهتر مدل پیشنهادی در قالب شاخص میانگین درصد خطای مطلق و جذر میانگین مربعات می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افندی زاده، شهریار، و معمارنژاد، امیرمسعود. (1395). برآورد زمان سفرحمل و نقل همگانی (اتوبوس) با بهره گیری از داده های نرم افزار SCATS و بلیط الکترونیک (مطالعه موردی شهر تهران). پژوهشنامه حمل و نقل، 13(4 (پیاپی 49) )، 146-162. SID. https://sid.ir/paper/83985/fa

    Vancouver: کپی

    افندی زاده شهریار، معمارنژاد امیرمسعود. برآورد زمان سفرحمل و نقل همگانی (اتوبوس) با بهره گیری از داده های نرم افزار SCATS و بلیط الکترونیک (مطالعه موردی شهر تهران). پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1395؛13(4 (پیاپی 49) ):146-162. Available from: https://sid.ir/paper/83985/fa

    IEEE: کپی

    شهریار افندی زاده، و امیرمسعود معمارنژاد، “برآورد زمان سفرحمل و نقل همگانی (اتوبوس) با بهره گیری از داده های نرم افزار SCATS و بلیط الکترونیک (مطالعه موردی شهر تهران)،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 13، no. 4 (پیاپی 49) ، pp. 146–162، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83985/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button