مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

323
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

526
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین مدل فاصله بهینه عبورگاه ها در راه های یک خطه دو طرفه مجهز به سیستم های حمل و نقل هوشمند

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 92

چکیده

 راه های روستایی 83 درصد از شبکه راه های کشور را تشکیل می دهند که هزینه های ساخت اولیه و نگهداری بالایی را نیز شامل می-شوند. بسیاری از این راه ها با توجه به موقعیت توپوگرافی خاص منطقه و میزان ترافیک کم (کمتر از 400 وسیله نقلیه در روز) نیازی به داشتن دو خط عبور با عرض متداول را ندارند. این گونه راه ها می توانند با داشتن یک خط عبور با عملکرد دوطرفه که در فواصل مشخص دارای عبورگاه می باشند, عملکردی متناسب با شرایط ویژه عبور و مروری خود داشته که مشخصات ترافیکی قابل قبولی نیز دارند. مهمترین شاخص مورد توجه در طرح راه های یک خطه دو طرفه, حداقل شدن تاخیرات ناشی از توقف خودروها در عبورگاه ها می باشد. در این تحقیق برای مدلسازی راه یک خطه ی دو طرفه مجهز به سیستم های حمل و نقل هوشمند, از شبیه سازی کامپیوتری استفاده شده و قوانین ترافیکی در نرم افزار متلب شبیه سازی گردید. به کمک نتایج خروجی از شبه سازی مدل رگرسیونی فاصله بهینه عبورگاه ها توسعه یافت و پارامترهای آن مورد آزمون قرار گرفت. کمترین تاخیر به ازای بیشترین ظرفیت, فاصله عبورگاه ها, طول کل مسیر, سرعت تردد و ظرفیت عبورگاه ها نیز محاسبه گردید. در تمام حالات در نظر گرفته شده, حداقل تاخیر به ازای بیشترین ظرفیت قابل عبور با توجه به توزیع پواسونی تعداد وسایل نقلیه رسیده به مبدا حرکت در سمت چپ و راست در بازه های زمانی برابر, کمتر از 8 دقیقه می باشد. براساس نتایج این تحقیق با افزایش فاصله بین عبورگاه ها به میزان یک کیلومتر, زمان تاخیر حدود 12 دقیقه کاهش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بروجردیان، امین میرزا، و محبوبیان فرد، علیرضا. (1397). تعیین مدل فاصله بهینه عبورگاه ها در راه های یک خطه دو طرفه مجهز به سیستم های حمل و نقل هوشمند. پژوهشنامه حمل و نقل، 15(55 )، 77-92. SID. https://sid.ir/paper/84018/fa

    Vancouver: کپی

    بروجردیان امین میرزا، محبوبیان فرد علیرضا. تعیین مدل فاصله بهینه عبورگاه ها در راه های یک خطه دو طرفه مجهز به سیستم های حمل و نقل هوشمند. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1397؛15(55 ):77-92. Available from: https://sid.ir/paper/84018/fa

    IEEE: کپی

    امین میرزا بروجردیان، و علیرضا محبوبیان فرد، “تعیین مدل فاصله بهینه عبورگاه ها در راه های یک خطه دو طرفه مجهز به سیستم های حمل و نقل هوشمند،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 15، no. 55 ، pp. 77–92، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/84018/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button