مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

836
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,182
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اکولوژی آموزش، یادگیری و اخلاق

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 192

چکیده

 مقدمه: هدفِ مقاله عبارت است از بررسی و بیان چگونگی یادگیری گزاره های کلامی, دانش سازمان یافته و طرحواره و الگوهای غیر کلامی (آثار تجربه زیسته و موقعیت های درون محیط های آموزشی) مرتبط با اخلاق. روش: زبان به ویژه زبان طبیعی شامل هاله های معنایی, مغالطه ها و استعاره ها و مجاز ها است. بنابر این تحلیل وبررسی انتقادی دانش و نگرش و باورهای ملهم از اکولوژی, موقعیت و دانش یادشده هم ضروری است. یافته ها: هدفِ هرطرحواره و الگوی اخلاقی درگام های نخستین آشنایی با مفاهیم, و سپس درک معناو آنگاه برساختنِ"کیفیت "های ذهن آگاهی و فراشناخت و سرانجام انس وجودی است. نتایج: جامعه اخلاقی و آرمانی جامعه ای است که کنش ها رانه " تحت فرمان اخلاق" بلکه به عرصه شوق وجذبه و جاذبه اخلاق باز آورد. گزاره های کلامی دانش سازمان یافته و طرحواره و الگوهای غیر کلامی در بستر "سیستم"و"صنعتِ فرهنگ", سلطه گری دنیای دیجیتال و مجازی, و عقلانیت حسابگر تعامل و تناسب تازه با اخلاق پیدا می کنند؛ هم افزایی وهم سازی یا بعکس هم فرسایی احتمالی راباید مد نظر قرار داد. انس وجودی پاسخی به تکه تکه شدن تمامیت وجودی و هویت انسانی است پیشنهاد: . برای هم افزایی بین موقعیت ها و اخلاق مقررات, قوانین و آئین نامه های سازمانی و دانشگاهی-که عقلانیت حسابگر, "موفقیت" به هر قیمت, و بی توجهی به رابطه هدف و وسیله مورد بازنگری قرارگیرد. یک پیام مهم دروس تاکید بر سوگیری اخلاق تکاملی (تفکیک ناپذیری هدف و وسیله) است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذکاوتی قراگوزلو، علی. (1397). اکولوژی آموزش, یادگیری و اخلاق. اندیشه های نوین تربیتی، 14(2 )، 167-192. SID. https://sid.ir/paper/86904/fa

    Vancouver: کپی

    ذکاوتی قراگوزلو علی. اکولوژی آموزش, یادگیری و اخلاق. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1397؛14(2 ):167-192. Available from: https://sid.ir/paper/86904/fa

    IEEE: کپی

    علی ذکاوتی قراگوزلو، “اکولوژی آموزش, یادگیری و اخلاق،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 14، no. 2 ، pp. 167–192، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86904/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button