مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,807
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

931
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین جایگاه خلاقیت در اندیشه های تربیتی پست مدرنیسم

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 31

چکیده

 در این پژوهش سعی شد ارتباط خلاقیت با جریان فلسفی پست مدرنیسم بررسی شود. اهمیت توجه به این موضوع به علت پیشرفت علم و فن آوری و افزایش پیچیدگی ساختار اجتماعی است که همراه با تفاوت های فرهنگی, مذهبی, اقتصادی, سیاسی نیازمند تربیت افرادی خلاق است تا در چنین فضایی به ارائه نقش های خود قادر باشند. بسیاری از پیش فرض های موجود در بحث خلاقیت در میان آرا فلاسفه پست مدرنیسم به چشم می خورد. در واقع می توان چنین ادعا کرد که پست مدرنیسم و آموزش و پرورش مورد نظر آن نمادی از خلاقیت است. بر این اساس چنین نتیجه گیری می شود که اهداف آموزشی موردنظر پست مدرنیسم که توسعه تفکر انتقادی, خودآفرینی و خلق دانش است, در زمره اهداف غائی مدنظر در حیطه آموزش خلاق هستند. بهره جستن از روش های مشارکتی و دیالکتیک, در فرآیند آموزش از ابزارهای مورد نظر برای شکوفایی استعدادها و بروز خلاقیت به شمار می روند. نقش معلم پست مدرن به عنوان راهنما است که به دانش آموزان آزادی عمل می دهد تا اندیشه های نو و راه حل های متفاوت را بیان, ارزیابی و آزمایش کنند. کلاس درس پست مدرن چارچوب ها را می شکند و برنامه های درسی از پیش تعیین شده نیستند. بنابراین, فضای آموزش و پرورش پست مدرنیسم شرایط را برای بروز خلاقیت و تربیت فرد خلاق فراهم می آورد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خلیلی، سمانه، و حسینی، افضل السادات. (1389). تبیین جایگاه خلاقیت در اندیشه های تربیتی پست مدرنیسم. اندیشه های نوین تربیتی، 6(4)، 9-31. SID. https://sid.ir/paper/86925/fa

    Vancouver: کپی

    خلیلی سمانه، حسینی افضل السادات. تبیین جایگاه خلاقیت در اندیشه های تربیتی پست مدرنیسم. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1389؛6(4):9-31. Available from: https://sid.ir/paper/86925/fa

    IEEE: کپی

    سمانه خلیلی، و افضل السادات حسینی، “تبیین جایگاه خلاقیت در اندیشه های تربیتی پست مدرنیسم،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 6، no. 4، pp. 9–31، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86925/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button