مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

969
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,036
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه چارچوب مدیریت اثربخش در مهدکودک با روش فراترکیب

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 145

چکیده

 هدف از این پژوهش ارائه چارچوب مدیریت اثربخش در مهدهای کودک است, زیرا مهدهای کودک نقشی بسیار اساسی در رشد همه جانبه کودکان دارند. در واقع مهدکودکی را می توان کارآمد دانست که از سبک و الگوی مدیریتی اثربخش برخوردار باشد. پژوهش حاضر با به کارگیری روش فراترکیب, 163 مقاله و منبع در حوزه مدیریت مراکز نگهداری و آموزش کودکان را مورد ارزیابی قرار داده است. طی مراحل فراترکیب, 55 منبع و مقاله با معیارهای مورد پذیرش, منطبق بود. در نتیجه ترکیب یافته ها, یازده مولفه و 175 کد یافت شد که عمومیت بیشتری داشتند و دربرگیرنده عوامل داخلی(مدیر, مربی, والدین, کودکان, کیفیت خدمات) و عوامل خارجی (نظام حاکمیتی, ارزشها و فرهنگ جامعه, سایر مهدهای کودک, دانشگاه های علوم تربیتی, سازمان صدور مجوز فعالیت, سایر سازمان های مرتبط با کودکان) بودند. پس از آن با روش آنتروپی شانون ضریب اثر کدها تعیین شد و چارچوب مدیریت اثربخش در مهدکودک نیز به شکل مفهومی ارائه شد. یافته های پژوهش انجام شده نشان دادند که بر اساس ضرایب به دست آمده, کدهای مهارتهای مدیریتی مهدکودک در عوامل داخلی, بیشترین ضریب اهمیت و حمایت نظام حاکمیتی نیز در عوامل خارجی مهدکودک بیشترین ضریب اهمیت را به خود اختصاص داده است. از این رو, توجه سازمان مجوز دهنده و جامعه دانشگاهی به مجهز کردن مدیران مهدهای کودک به مهارتهای مدیریتی و حمایت همه جانبه نظام حاکمیتی کشورها از مهدهای کودک در اثربخشی مدیریت مهدکودک و در نتیجه افزایش کودکان بهره مند از خدمات و آموزشهای پیش از دبستان حائز اهمیت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ولی زاده، لیلا، رحیمیان، حمید، عباس پور، عباس، خورسندی طاسکوه، علی، و احقر، قدسی. (1398). ارائه چارچوب مدیریت اثربخش در مهدکودک با روش فراترکیب. تعلیم و تربیت، 35(3 (پیاپی 139) )، 127-145. SID. https://sid.ir/paper/87662/fa

    Vancouver: کپی

    ولی زاده لیلا، رحیمیان حمید، عباس پور عباس، خورسندی طاسکوه علی، احقر قدسی. ارائه چارچوب مدیریت اثربخش در مهدکودک با روش فراترکیب. تعلیم و تربیت[Internet]. 1398؛35(3 (پیاپی 139) ):127-145. Available from: https://sid.ir/paper/87662/fa

    IEEE: کپی

    لیلا ولی زاده، حمید رحیمیان، عباس عباس پور، علی خورسندی طاسکوه، و قدسی احقر، “ارائه چارچوب مدیریت اثربخش در مهدکودک با روش فراترکیب،” تعلیم و تربیت، vol. 35، no. 3 (پیاپی 139) ، pp. 127–145، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87662/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button