مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,060
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

587
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مشارکت معلمان در فعالیتهای یادگیری حرفه ای: نقش عوامل فردی، سازمانی و مدیریتی

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 71

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی عوامل فردی, سازمانی و مدیریتی مؤثر بر یادگیری حرفه ای معلمان انجام شده است. مدل مفهومی با توجه به مبانی نظری و پیشینه پژوهش تدوین شده و نظر 190 نفر از معلمان مقطع ابتدایی در مورد رهبری تحولی, همکاری میان معلمان, تصمیم گیری مشارکتی, درونی سازی هدفهای مدرسه به عنوان هدفهای شخصی, حس خودکارآمدی و مشارکت معلمان در فعالیتهای یادگیری حرفه ای با تکمیل پرسشنامه دریافت شده است. با استفاده از داده های گردآوری شده, روابط مفروض بین متغیرهای مدل پیشنهادی با روش تحلیل مسیر مورد آزمون قرار گرفته است. یافته ها نشان دادند که همکاری میان معلمان (51/0=β ), حس خودکارآمدی (28/0=β ) و درونی سازی هدفهای مدرسه به عنوان هدفهای شخصی (19/0=β ) به ترتیب مهم ترین عوامل اثرگذار بر مشارکت معلمان در فعالیتهای یادگیری حرفه ای هستند. همکاری میان معلمان نیز تحت تاثیر اقدامات رهبری تحولی مدیران مدارس قرار می گیرد (5/0=β ). همچنین یافته ها بیانگر این بودند که رهبری تحولی (39/0=β ) و تصمیم گیری مشارکتی (13/0=β ) از طریق عوامل دیگر می توانند به طور غیر مستقیم بر یادگیری حرفه ای معلمان اثر بگذارند. سرانجام, نتیجه گیری شد که مشارکت معلمان در فعالیتهای یادگیری حرفه ای تحت تاثیر عوامل گوناگون هم در سطح معلم و هم در سطح مدرسه قرار دارد و حتی می تواند تحت تاثیر عوامل در سطح سیستمی و خارج از مدرسه نیز قرار گیرد که مستلزم پژوهشهای بیشتر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدیوسفی، مریم، مطهری نژاد، حسین، و آذری، همایون. (1397). مشارکت معلمان در فعالیتهای یادگیری حرفه ای: نقش عوامل فردی, سازمانی و مدیریتی. تعلیم و تربیت، 34(2 (پیاپی 134) )، 53-71. SID. https://sid.ir/paper/87666/fa

    Vancouver: کپی

    احمدیوسفی مریم، مطهری نژاد حسین، آذری همایون. مشارکت معلمان در فعالیتهای یادگیری حرفه ای: نقش عوامل فردی, سازمانی و مدیریتی. تعلیم و تربیت[Internet]. 1397؛34(2 (پیاپی 134) ):53-71. Available from: https://sid.ir/paper/87666/fa

    IEEE: کپی

    مریم احمدیوسفی، حسین مطهری نژاد، و همایون آذری، “مشارکت معلمان در فعالیتهای یادگیری حرفه ای: نقش عوامل فردی, سازمانی و مدیریتی،” تعلیم و تربیت، vol. 34، no. 2 (پیاپی 134) ، pp. 53–71، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87666/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button