مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,484
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

810
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پژوهش های آموزشی و چالش های فراروی

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 106

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 استفاده از پژوهش درتحلیل، طراحی، اجرا و ارزش یابی فعالیت های سازمانی از دیرباز مورد توجه مدیران در اغلب سازمان ها بوده است. با تدارک برنامه های پژوهشی در درون سازمان ها، اطلاعات و دانش مورد نیاز برای تصمیم گیری اثر بخش در ابعاد مختلف فراهم می شود، به ویژه در سازمان هایی با اهداف و وظایف پیچیده، بهره گیری از پژوهش در هدایت فعالیت ها بیش از پیش مورد توجه است. پژوهش در سازمان ها اصولا در مسیر پشتیبانی از فعالیت های به سازی سازمانی صورت می پذیرد. این موضوع با شناسایی ماهیت ابعاد و، مولفه های سازمانی و عوامل موثر بر آن ها محقق می گردد. پژوهش بر حسب ظرفیتی که در تولید دانش و اطلاعات پیرامون موضوعات و مسایل سازمانی دارد، عامل معتبر تری برای هدایت کوشش های معطوف به فعالیت به سازی سازمانی است و از این منظر پایه فعالیت های به سازی در سازمان ها به شمار می آید.در سازمان های آموزشی نیز پژوهش جایگاه ویژه ای دارد. آموزش و پرورش هم در بعد تحلیل و طراحی برنامه ها و هم در اجرا و ارزش یابی از آن ها عموما با فضای پیچیده ای رو در رو است. پژوهش این پیچیدگی برای مدیران و برنامه ریزان آموزشی قابل فهم می سازد و از این رو تصمیم گیری را در این حوزه کارآمدتر می کند. با تکیه بر یافته های پژوهشی امکان تدارک مناسب فعالیت ها در سطوح مختلف و در جهت نیل به اهداف آموزشی، بیش از پیش فراهم می شود.این مقاله می کوشد با معرفی اهم مسایل جاری حوزه پژوهش در آموزش و پرورش،- با تاکید ویژه بر ایران- فرصتی را برای جلب توجه صاحب نظران و مسوولان نسبت به آن ها فراهم سازد تا پژوهش بتواند با نیل به کارآمدی، با تمامی ظرفیت خود در مسیر اصلاح نظام های آموزشی قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ساکی، رضا. (1385). پژوهش های آموزشی و چالش های فراروی. تعلیم و تربیت، 22(1 (مسلسل 85))، 65-106. SID. https://sid.ir/paper/87737/fa

Vancouver: کپی

ساکی رضا. پژوهش های آموزشی و چالش های فراروی. تعلیم و تربیت[Internet]. 1385؛22(1 (مسلسل 85)):65-106. Available from: https://sid.ir/paper/87737/fa

IEEE: کپی

رضا ساکی، “پژوهش های آموزشی و چالش های فراروی،” تعلیم و تربیت، vol. 22، no. 1 (مسلسل 85)، pp. 65–106، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87737/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button