مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

798
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

391
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بکارگیری رویکرد گسترش کارکرد کیفی در ارزشیابی عملکرد کارکنان بر مبنای مدیریت کیفیت جامع (مورد مطالعاتی: شرکت پتروشیمی پارس)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 در عصر حاضر کارکنان مهمترین منابع مزیت رقابتی سازمان ها هستند بنابراین یکی از دغدغه های اصلی مدیران یافتن مناسب ترین استراتژی برای ارزیابی عملکرد کارکنان در عین توجه همزمان به استراتژی منابع انسانی و دیگر استراتژی های شرکت است. هدف اصلی پژوهش, شناسایی انتظارات و الزامات فنی مدیریت کیفیت جامع (TQM) از مدیریت منابع انسانی (HRM) و همچنین روابط بین انتظارات و الزامات فنی و در نهایت درجه اهمیت آن ها است. از این رو در این پژوهش از ابتدا به منظور شناسایی انتظارات و الزامات فنی به بررسی ادبیات پژوهش و سپس مصاحبه با خبرگان پرداخته شد. در گام دوم از روش های AHP فازی برای رتبه بندی انتظارات و از روش دلفی- فازی جهت غربالگری مرتبط ترین الزامات فنی به حوزه منابع انسانی استفاده گردید. در نهایت با روش گسترش کارکرد کیفیت (QFD) اقدام به به تبدیل صدای مشتری (VOC) به ویژگی های خدمت و به عبارت دیگر از ابزار خانه کیفیت (HOQ) به تعیین ارتباطات بین انتظارات و الزامات فنی و رتبه بندی نهایی پرداخته شد. جامعه ی آماری این پژوهش شامل کلیه کارشناسان و متخصصان منابع انسانی شرکت پتروشیمی پارس که با نمونه گیری هدفمند 11 نفر از خبرگان انتخاب گردید. در نهایت نتایج روش QFD نشان می دهند که به ترتیب سه شاخص «بهبود عملکرد کارکنان», «مشارکت کارکنان», «توانمندسازی کارکنان» با بیشترین درصد نسبی را در بین انتظارات دارد و «آموزش مهارت مدیریت بهبود کیفیت», «تجهیزات ضروری شغل» و «جو سازمانی مناسب میان کارکنان» به ترتیب مهمترین الزامات شناسایی شده است. بر اساس نتایج تحقیق, توجه بیشتر به توانمندسازی و آموزش کارکنان, مشارکت بیشتر آنان در سازمان و نیز کمک به آن ها برای بهبود عملکردشان توصیه می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رعیت پیشه، سعید، اقبالی، صادق، و رعیت پیشه، محمدعلی. (1396). بکارگیری رویکرد گسترش کارکرد کیفی در ارزشیابی عملکرد کارکنان بر مبنای مدیریت کیفیت جامع (مورد مطالعاتی: شرکت پتروشیمی پارس). کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی. SID. https://sid.ir/paper/882161/fa

    Vancouver: کپی

    رعیت پیشه سعید، اقبالی صادق، رعیت پیشه محمدعلی. بکارگیری رویکرد گسترش کارکرد کیفی در ارزشیابی عملکرد کارکنان بر مبنای مدیریت کیفیت جامع (مورد مطالعاتی: شرکت پتروشیمی پارس). 1396. Available from: https://sid.ir/paper/882161/fa

    IEEE: کپی

    سعید رعیت پیشه، صادق اقبالی، و محمدعلی رعیت پیشه، “بکارگیری رویکرد گسترش کارکرد کیفی در ارزشیابی عملکرد کارکنان بر مبنای مدیریت کیفیت جامع (مورد مطالعاتی: شرکت پتروشیمی پارس)،” presented at the کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی. 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/882161/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button