مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,332
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,074
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی مولفه های موفقیت تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام: پویش کیفی

صفحات

 صفحه شروع 431 | صفحه پایان 456

چکیده

 هدف مولفه های متعددی در موفقیت تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام در ارتباط با محتوای تولیدشده و کاربر موثر هستند. پژوهش حاضر بر آن است که با استفاده از روش کیفی عوامل موفقیت تولید محتوا و جلب نظر کاربران (شامل مشخصه های محتوا, تولیدکننده موفق آن, و شاخص های اثربخشی) را در شبکه اجتماعی اینستاگرام شناسایی کند. روش پژوهش حاضر با استفاده از روش تحلیل محتوا و رویکرد اکتشافی و با استفاده از نظرات کاربران, بررسی تجربه های موفق, نظرات متخصصان و تجربه زیسته تولیدکنندگان محتوا انجام شده است. جامعه پژوهش شامل تمام صفحات آموزشی اینستاگرام و نمونه پژوهش شامل 30 صفحه اینستاگرام است که به صورت هدفمند و بر اساس رویکرد افزارسنجی رقابتی انتخاب شده اند. ابزار پژوهش, مطالعه مضامین صفحات اینستاگرام بود که مضامین مزبور از آن استخراج و سپس دسته بندی شد. اعتبار پژوهش با استفاده از روش سه سویه سازی ارزیابی و تایید شده است. یافته ها یافته ها نشان داد عوامل موفقیت پذیرش محتوا از سوی کاربران شامل کیفیت, آگاهی بخشی, اعتبار, ارزش افزوده, تخصصی, انگیزه بخشی, سرگرم کنندگی منحصربه فرد بودن, مرتبط بودن, واقع گرایی, روزآمدی, خلاقانه بودن, قابلیت اجرا و اشتراک, و شخصی سازی است. شاخص های اثربخشی محتوا شامل تعداد دنبال کننده, بازخورد های کاربران در پست ها, داستان ها (استوری ها) و نمایه شامل میزان متوسط پسند, نظر, ذخیره کردن پست, به اشتراک گذاری, میزان درگیرکردن کاربر, میزان بازدیدها, میزان ارسال مطلب به صورت پیام خصوصی هستند. برخورداری از تعهد, خلاقیت, اعتبار, تخصص, هویت مشخص, مولد بودن و پرهیز از نسخه برداری, انتقادپذیر بودن, داشتن رفتار هوشمندانه, صبر و بردباری, روحیه همکاری و ارتباطات قوی, آشنایی با ابزارهای تحلیلی بستر ارائه و همسو بودن با تحولات و روزآمدسازی نیز از ویژگی های تولیدکننده موفق محتواست. اصالت/ارزش توجه به مجموع مولفه ها, چه در ارتباط با تحلیل محتوا و چه در ارتباط با تعامل کاربر با اطلاعات, در کنار یکدیگر و به کارگیری راهکارهای ارائه شده می تواند الگوی مناسبی برای موفقیت در تولید و اشتراک اطلاعات به دست دهد. در این پژوهش, روش جدیدی برای پژوهش درباره محتوای آموزشی رسانه اجتماعی اینستاگرام به کار گرفته شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقی پناهی، فاطمه، نوکاریزی، محسن، و دیانی، محمدحسین. (1398). شناسایی مولفه های موفقیت تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام: پویش کیفی. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، 25(3 (پیاپی 98) )، 431-456. SID. https://sid.ir/paper/88679/fa

    Vancouver: کپی

    تقی پناهی فاطمه، نوکاریزی محسن، دیانی محمدحسین. شناسایی مولفه های موفقیت تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام: پویش کیفی. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)[Internet]. 1398؛25(3 (پیاپی 98) ):431-456. Available from: https://sid.ir/paper/88679/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه تقی پناهی، محسن نوکاریزی، و محمدحسین دیانی، “شناسایی مولفه های موفقیت تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام: پویش کیفی،” تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، vol. 25، no. 3 (پیاپی 98) ، pp. 431–456، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88679/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا