مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

502
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تاثیر تمرینات یکپارچگی حسی-حرکتی بر بهبود تبحر حرکتی و خود توصیفی جسمانی دانش آموزان دختر مقطع اول ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر بررسی اثر یک دوره تمرینات یکپارچگی حسی- حرکتی بر بهبود تبحر حرکتی و خود توصیفی جسمانی دختران مقطع اول ابتدایی می باشد. جامعه آماری این پژوهش از کلیه دانش آموزان دختر سالم و غیر ورزشکار, پایه اول ابتدایی شهر اهواز که در سال 95-96 مشغول تحصیل می باشند تشکیل شده, با توجه به حجم وسیع جامعه مورد پژوهش برای انتخاب نمونه از روش نمونه های در دسترس استفاده شد. در نهایت 40 نفر که متناسب با اهداف تحقیق بودند بر اساس نمره پیش آزمون تبحرحرکتی (آزمون برونینکز-ازروتسکی) و خود توصیفی جسمانی آزمون مارش (1991), وزن, سابقه قبلی فعالیت بدنی انتخاب, و در دو گروه تجربی و کنترل جای داده شدند. گروه تجربی تمرینات یکپارچگی حسی- حرکتی را در 8 هفته, که هر هفته شامل 2 جلسه می باشد و در مجموع 16 جلسه را اجرا کردند. گروه کنترل در این مدت فعالیت های معمول مدرسه را انجام دادند. سپس پس آزمون به عمل آمد و نتایج ثبت گردید. نتایج حاصل از آزمون t نشان داد که تمرینات یکپارچگی حسی – حرکتی تاثیر معناداری بر تبحر حرکتی و خود توصیفی جسمانی دانش آموزان دختر دارد (p<0.05). بنابراین می توان نتیجه گرفت که تمرینات یکپارچگی حسی حرکتی منجر به بهبود تبحرحرکتی و خود توصیفی جسمانی دانش آموزان دختر می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اورکی روشن پور، سارا، و هژبرنیا، زهرا. (1396). تاثیر تمرینات یکپارچگی حسی-حرکتی بر بهبود تبحر حرکتی و خود توصیفی جسمانی دانش آموزان دختر مقطع اول ابتدایی. همایش ملی دانشجویی انجمن علمی رفتار حرکتی و روان شناسی ورزشی ایران. SID. https://sid.ir/paper/896256/fa

    Vancouver: کپی

    اورکی روشن پور سارا، هژبرنیا زهرا. تاثیر تمرینات یکپارچگی حسی-حرکتی بر بهبود تبحر حرکتی و خود توصیفی جسمانی دانش آموزان دختر مقطع اول ابتدایی. 1396. Available from: https://sid.ir/paper/896256/fa

    IEEE: کپی

    سارا اورکی روشن پور، و زهرا هژبرنیا، “تاثیر تمرینات یکپارچگی حسی-حرکتی بر بهبود تبحر حرکتی و خود توصیفی جسمانی دانش آموزان دختر مقطع اول ابتدایی،” presented at the همایش ملی دانشجویی انجمن علمی رفتار حرکتی و روان شناسی ورزشی ایران. 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/896256/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button