مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

637
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی اثربحشی برنامه حرکتی منتخب بر حافظه کاری، توجه و مهارت های حرکتی دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری ریاضی

نویسندگان

ارسلانی فهیمه

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی اثر بحشی برنامه منتخب حرکتی بر حافظه کاری, توجه و مهارت های حرکتی دانش آموزان دختردارای اختلالات یادگیری ریاضی است. برای وصول به این هدف, از بین جامعه آماری که شامل کلیه کودکان دختر مبتلا به اختلالات یادگیری 8 -12 ساله مدارس ابتدایی شهرستان استهبان در سال تحصیلی 95-1394 بود. 20 دانش آموز دختر مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی به صورت نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در پژوهش حاضر شامل پرسشنامه محقق ساخته, آزمون هوشی ریون, آزمون ریاضی کی مت, مقیاس حافظه عددی وکسلر (فراخنای ارقام), آزمون عملکرد پیوسته (CPT) وآزمون تبحر حرکتی برونینکس – اوزرتسکی بودند. برنامه منتخب حرکتی (اسپارک) که شامل فعالیتهای تقویتی, بازی و ورزش برای کودکان است به مدت 24 جلسه (8 هفته هر هفته 3 جلسه) اجرا شد. روش تحقیق پژوهش حاضر به صورت پیش آزمون, پس آزمون با گروه گواه انجام شد. داده های گرد آوری شده ابتدا با استفاده از آزمون شاپیروویلک نرمال بودنشان بررسی گردیدو در ادامه به منظور بررسی اثر متغیرمستقل بر متغیرهای وابسته از روش آماری تحلیل واریانس چند متغییره استفاده گردید. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که بین این دو گروه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی در حافظه کاری , توجه و مهارت های حرکتی درشت و ضعیف تفاوت معنا داری وجود دارد. بدین معنی که حافظه کاری , توجه و مهارت های حرکتی در گروه آزمایش بعد از برنامه منتخب حرکتی بهبود یافته است. با توجه به نتایج می توان ادعا کرد برنامه منتخب حرکتی (اسپارک) مورد استفاده احتمالا می تواند باعث بهبود حافظه کاری, توجه و مهارت های حرکتی در کودکان دختر دارای اختلال یادگیری ریاضی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ارسلانی، فهیمه. (1396). بررسی اثربحشی برنامه حرکتی منتخب بر حافظه کاری, توجه و مهارت های حرکتی دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری ریاضی. همایش ملی دانشجویی انجمن علمی رفتار حرکتی و روان شناسی ورزشی ایران. SID. https://sid.ir/paper/896265/fa

    Vancouver: کپی

    ارسلانی فهیمه. بررسی اثربحشی برنامه حرکتی منتخب بر حافظه کاری, توجه و مهارت های حرکتی دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری ریاضی. 1396. Available from: https://sid.ir/paper/896265/fa

    IEEE: کپی

    فهیمه ارسلانی، “بررسی اثربحشی برنامه حرکتی منتخب بر حافظه کاری, توجه و مهارت های حرکتی دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری ریاضی،” presented at the همایش ملی دانشجویی انجمن علمی رفتار حرکتی و روان شناسی ورزشی ایران. 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/896265/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button