مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,083
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

مقایسه روش تمرین واقعی و سایه زنی در آموزش مهارت طناب زنی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف از مطالعه حاضر مقایسه روش تمرین واقعی و سایه زنی بر بهبود تعادل و یادگیری مهارت طناب زنی بود. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان مقطع راهنمایی در شهرستان شاهرود (سال 95-96) تشکیل دادند. پژوهش حاضر از نوع نیمه تجربی و نمونه آماری شامل 30 نفر از دانش آموزان با تجربه پایین در مهارت های طناب زنی بودند. نمونه ها به صورت انتساب تصادفی در سه گروه 10 نفری تمرین واقعی, تمرین سایه زنی و ترکیبی قرار گرفتند. پس از انتخاب نمونه های موردنیاز برای پژوهش, یک پیش آزمون طناب زنی ساده از آزمودنی ها به عمل آمد, بدین ترتیب که افراد می بایست 11 مرتبه پرش طناب ساده را بدون وقفه انجام دهند و اگر موفق به انجام آن شوند, از دایره افراد آزمودنی خارج می شد. سپس, آزمودنی هابر اساس نمرات پیش آزمون به صورت انتساب تصادفی در سه گروه تمرین واقعی, سایه زنی و ترکیبی تقسیم شده و تحت آموزش طناب زنی بر اساس طرح درس شیوه نامه طرح ملی طناورز قرار می گرفتند. مدت زمان مداخله دو ماه بود که در مجموع 8 هفته و هر هفته دو جلسه و هر جلسه دو ساعت بود. سپس, از یادگیرنده ها پس آزمون با استفاده از طرح ملی طناب ورز به عمل آمد و از نمرات جمع آوری شده برای تحلیل تاثیر هر یک از روش های تمرینی استفاده شد. همچنین برای بررسی تعادل کودکان از مقیاس برگ استفاده شد. برای توصیف ویژگی های بیوگرافی شرکت کننده ها و داده های حاصل از آزمون از آماره های میانگین و انحراف معیار و به منظور بررسی طبیعی بودن توزیع داده ها از آزمون کولموگروف – اسمیرنوف (K - S) استفاده شد. برای مقایسه میانگین نمره های پیش آزمون و پس آزمون از آزمون آماری تحلیل واریانس مختلط با آزمون های تکراری استفاده شد. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که تمرینات شادو و واقعی تاثیر مثبتی بر تعادل و یادگیری مهارت طناب بازی کودکان به سبک های مختلف داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گودرزی، جعفر، نیک روان، احمد، و سلطانیان، محمدعلی. (1396). مقایسه روش تمرین واقعی و سایه زنی در آموزش مهارت طناب زنی. همایش ملی دانشجویی انجمن علمی رفتار حرکتی و روان شناسی ورزشی ایران. SID. https://sid.ir/paper/896302/fa

    Vancouver: کپی

    گودرزی جعفر، نیک روان احمد، سلطانیان محمدعلی. مقایسه روش تمرین واقعی و سایه زنی در آموزش مهارت طناب زنی. 1396. Available from: https://sid.ir/paper/896302/fa

    IEEE: کپی

    جعفر گودرزی، احمد نیک روان، و محمدعلی سلطانیان، “مقایسه روش تمرین واقعی و سایه زنی در آموزش مهارت طناب زنی،” presented at the همایش ملی دانشجویی انجمن علمی رفتار حرکتی و روان شناسی ورزشی ایران. 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/896302/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button