مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,873
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

940
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

نوآوری در تدریس و نقش آن در آموزش دانش آموزان مقطع ابتدایی با مطالعه موردی دبستان پسرانه توحید شهرستان آشتیان

نویسندگان

هاشمی ایمان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 باید دانش آموزان را به دانش, ایده ها, اندیشه ها و تفکرات جدید وبکر تشویق نمود. معلم لازم است در تمامی دروس علاوه بر اینکه خودش اندیشه های جدید و بکری را ارائه می دهد پذیرای ایده های جدید دانش آموزان خود باشد و به اندیشه های آنان احترام بگذارد. مثلا می توان از دانش آموزان خواست که به جای ارائه گزارش توضیحی از یک کتاب, مجله یا مقاله, آنها را شخصا ارزیابی نموده و مورد نقد و بررسی قرار دهند, هدف این است که کلاس را وادار کنیم تا خواهان بدست آوردن کتاب و مطالعه آن شوند, این خطر وجود دارد که معلمان به سبب اصرارشان در انتقال دانش پذیرفته شده خیلی زود جریان اندیشه های کودک را قطع کرده و بدین ترتیب به ریشه های تفکر خلاق, آسیب بزنند. لازم است معلمان, دانش آموزان را به تفکر و تعمق عادت دهند تکیه صرف بر حافظه دانش آموزان و انتقال معلومات به آنها, قدرت آفرینندگی و ابتکار را در آنان ایجاد نمی کند. هنر یک معلم موفق و مجرب این است که شیوه فکر را به دانش آموزان بیاموزند, برای این کار لازم است در ذهن دانش آموزان ایجاد سوال نمود و کنجکاوی آنان را برانگیخت. یکی از رسالتهای مهم آموزش ابتدایی, برانگیختن حس کنجکاوی و نوجویی دانش آموزان نسبت به خویشتن, جهان هستی و جامعه است. معلم موفق باید آرامش ذهنی دانش آموزان را بر هم زند, در حقیقت «سیال سازی ذهن» دانش آموز یکی از وظایف معلمان اندیشمند است. ایجاد رقابت, همکاری گروهی, انجام پروژه های دسته جمعی و پذیرش مسوولیت در مدرسه توسط دانش آموزان, اعتماد به نفس آنان را افزایش خواهد داد, چرا که در رقابتهای سالم و جهت دار هر دانش آموزی با توجه به توانایی ها, استعدادها و ظرفیت وجودی خویش سعی می کند موفقیت را نصیب خویش سازد و در این فرآیند, زمینه شکوفایی استعدادها و اعتقاد به خود فراهم می شود این تحقیق با بررسی میدانی و بررسی داده های حاصل با منابع و مقالات معتبر و مرجع در سطح شهرستان آشتیان انجام گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی، ایمان. (1396). نوآوری در تدریس و نقش آن در آموزش دانش آموزان مقطع ابتدایی با مطالعه موردی دبستان پسرانه توحید شهرستان آشتیان. همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران (دومین همایش بین المللی و چهارمین همایش ملی). SID. https://sid.ir/paper/897652/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی ایمان. نوآوری در تدریس و نقش آن در آموزش دانش آموزان مقطع ابتدایی با مطالعه موردی دبستان پسرانه توحید شهرستان آشتیان. 1396. Available from: https://sid.ir/paper/897652/fa

    IEEE: کپی

    ایمان هاشمی، “نوآوری در تدریس و نقش آن در آموزش دانش آموزان مقطع ابتدایی با مطالعه موردی دبستان پسرانه توحید شهرستان آشتیان،” presented at the همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران (دومین همایش بین المللی و چهارمین همایش ملی). 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/897652/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button