Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

534
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

298
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی نقش محتوای آموزشی کتاب خوانداری اول و دوم دبستان در تعالی ذهنیت فلسفی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 با توجه به تاثیر ادبیات کودک در تقویت تفکر فلسفی, پژوهش حاضر به تحلیل و تبیین نقش کتاب بخوانیم اول دبستان در تعالی ذهنیت فلسفی دانش آموزان پرداخت. روش تحقیق, توصیفی - تحلیلی از نوع تحلیل محتوا بوده است. داستان ها و فعالیت ها کتاب را بر اساس قابلیت تقویت مولفه های ذهنیت فلسفی تحلیل نمودیم. نتایج تحقیق نشان داد, کتاب بخوانیم اول دبستان قابلیت تقویت بعد تعمق به ویژه نشان های «کاربرد حساسیت برای امور دارای معانی ضمنی» و «مبتنی کردن انتظارت بر جریان فرضیه استنتاجی- قیاسی» را بیش از سایر مولفه ها دارد. در بعد جامعیت و انعطاف پذیری نشان های «نگریستن به موارد خاص در ارتباط با زمینه ای وسیع» و «رها شدن از جمود روانشناختی» مورد تاکید واقع شده اند. فعالیت های کتاب خوانداری دوم دبستان, قابلیت بیشتری برای تقویت چهارمین نشان بعد جامعیت «شکیبایی در تفکرات عمیق نظری» نسبت به سایر مولفه ها دارند. در بعد تعمق نشان دوم و سوم, فراوانی بیشتری به خود اختصاص دادند. واحدهای تحقیق در تعالی نشان «دیدن مسائل با جهت های متعدد» در انعطاف پذیری تفکر, بیش از سه مولفه دیگر نقش دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رهبری، فاطمه، و شهابی افراکتی، فاطمه. (1397). بررسی نقش محتوای آموزشی کتاب خوانداری اول و دوم دبستان در تعالی ذهنیت فلسفی دانش آموزان. کنفرانس بین المللی روان شناسی، علوم تربیتی و رفتاری. SID. https://sid.ir/paper/897865/fa

    Vancouver: کپی

    رهبری فاطمه، شهابی افراکتی فاطمه. بررسی نقش محتوای آموزشی کتاب خوانداری اول و دوم دبستان در تعالی ذهنیت فلسفی دانش آموزان. 1397. Available from: https://sid.ir/paper/897865/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه رهبری، و فاطمه شهابی افراکتی، “بررسی نقش محتوای آموزشی کتاب خوانداری اول و دوم دبستان در تعالی ذهنیت فلسفی دانش آموزان،” presented at the کنفرانس بین المللی روان شناسی، علوم تربیتی و رفتاری. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/897865/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا