Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,798
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

518
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

ارزیابی محتوای کتاب علوم تجربی پایه هشتم از دیدگاه الگوی آموزش خلاقیت پلسک

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 کتاب از اصلی ترین منابع و مراجع یادگیری است که در شکل دادن به روش آموزش معلمان تاثیر عمده ای دارد و می تواند در جریان آموزش نقش اساسی را بازی کند. خلاقیت جزء جدایی ناپذیر تعلیم و تربیت امروزه و به ویژه کتب درسی است. لذا این تحقیق به بررسی میزان انطباق محتوای کتب درسی علوم تجربی پایه هشتم با مولفه های خلاقیت پلسک بر اساس معیارهای محاسباتی ویلیام رومی پرداخته است. این پژوهش به منظور ارزیابی اهداف و محتوای کتب علوم تجربی پایه هشتم از دیدگاه چرخه آموزش خلاقیت هدفمند پلسک انجام شد. در این تحقیق از روش «تحلیل محتوا» به شکل تجزیه و تحلیل کمی استفاده شده است. این روش توسط ویلیام رومی برای بررسی کتب علوم پیشنهاد گردیده است و از طریق آن می توان میزان ارائه فعال محتوا را مورد بررسی قرار داد. نتایج به دست آمده نشان داد که بیشتر محتوای متن و تصاویر کتب علوم تجربی این دوره در سطح آمادگی, عملکرد مطلوبی دارند اما در سه سطح توسعه, تخیل و به ویژه به کارگیری در عمل نیاز به بازنگری و توجه بیشتری از سوی برنامه ریزان کتب درسی دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، فاطمه، و اعلم الهدی، مهسا. (1397). ارزیابی محتوای کتاب علوم تجربی پایه هشتم از دیدگاه الگوی آموزش خلاقیت پلسک. کنفرانس بین المللی روان شناسی، علوم تربیتی و رفتاری. SID. https://sid.ir/paper/897868/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی فاطمه، اعلم الهدی مهسا. ارزیابی محتوای کتاب علوم تجربی پایه هشتم از دیدگاه الگوی آموزش خلاقیت پلسک. 1397. Available from: https://sid.ir/paper/897868/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه موسوی، و مهسا اعلم الهدی، “ارزیابی محتوای کتاب علوم تجربی پایه هشتم از دیدگاه الگوی آموزش خلاقیت پلسک،” presented at the کنفرانس بین المللی روان شناسی، علوم تربیتی و رفتاری. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/897868/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا