مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,077
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

449
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تاثیر رهبری تحول آفرین بر رضایت کارکنان و مشتریان (مطالعه موردی: کمیته امداد امام خمینی استان البرز)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 سازمانها در جستجوی رشد و بقا, باید عملکردی را انتخاب کنند که ضمن جلب رضایت کارکنان و مشتریان, اهداف سازمان را نیز محقق سازد. سازمانهای دولتی عموما از مواردی چون رکود و فرسودگی شغلی کارکنان, پایین بودن انگیزه, کم بودن امید به رشد و ارتقاء و فقدان جانشین پروری رنج می برند. رهبری تحول آفرین با سوق دادن پیروان به سطح بالاتری از اخلاق و انگیزه و تشویق آنها به پیروی از اهداف دسته جمعی به جای منافع شخصی می تواند شیوه ای مناسب در ایجاد تحول سازمانی بوده و ضمن ایجاد انگیزه و نشاط در کارکنان و شفاف نمودن اهداف سازمانی برای آنان, رسیدن به اهداف را تسریع نمایند. پژوهش حاضر با این هدف که رهبری تحول آفرین می تواند موجب توانمند شدن سازمان و درنتیجه رضایت کارکنان و ارباب رجوع گردد, صورت گرفته است. این پژوهش ازنظر نتیجه, یک پژوهش کاربردی, ازنظر زمان یک پژوهش مقطعی, ازنظر منطق اجرا پژوهشی قیاسی, از نظر هدف یک پژوهش توصیفی-موردی و ازنظر فرایند اجرا پژوهشی کمی محسوب می شود. جامعه آماری این پژوهش 414 نفر از کارکنان کمیته امداد استان البرز است که در بهار سال 1397 صورت گرفته است. 200 نفر از اعضای این جامعه به عنوان نمونه, با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده, انتخاب شده اند. ابزار گردآوری اطاعات پرسشنامه27 سوالی با آلفای کرونباخ 0.755 است. آزمون های آماری به کار رفته در این پژوهش, آزمون کومولوگروف اسمیرنوف, فرض ضریب همبستگی و آزمون رگرسیون است. با اثبات تمامی فرضیات پژوهش, مشخص شده است که بین متغیرهای مورد بررسی, رضایت کارکنان و رضایت ارباب رجوع بر اساس الگوی رهبری تحول آفرین همبستگی بیشتری با یکدیگر داشته اند. تعامل صمیمانه کارکنان با ارباب رجوع, ارائه خدمات طبق استاندارد, حمایت کارکنان توسط کارفرمایان و اختصاص حقوق و مزایای عادلانه به آنها می تواند باعث افزایش میزان این رضایتمندی گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موذن، داوود، و علی نیا، صمد. (1397). تاثیر رهبری تحول آفرین بر رضایت کارکنان و مشتریان (مطالعه موردی: کمیته امداد امام خمینی استان البرز). کنفرانس بین المللی مدیریت و توسعه پایدار. SID. https://sid.ir/paper/898416/fa

    Vancouver: کپی

    موذن داوود، علی نیا صمد. تاثیر رهبری تحول آفرین بر رضایت کارکنان و مشتریان (مطالعه موردی: کمیته امداد امام خمینی استان البرز). 1397. Available from: https://sid.ir/paper/898416/fa

    IEEE: کپی

    داوود موذن، و صمد علی نیا، “تاثیر رهبری تحول آفرین بر رضایت کارکنان و مشتریان (مطالعه موردی: کمیته امداد امام خمینی استان البرز)،” presented at the کنفرانس بین المللی مدیریت و توسعه پایدار. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/898416/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button