مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,871
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,000
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

نقش هنر و ادبیات، شعر و داستان در فرآیند هویت یابی کودکان

نویسندگان

سلیقه مریم

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 این مقاله جستاری است به این موضوع مهم و اینکه قصه به مثابه اثر هنری جنبه های بسیاری دارد که همواره برای پژوهش همچون معنا و تاثیر روان شناختی آن ارزشمند است چرا که قصه ها برخلاف شکلهای دیگر ادبیات, کودک را در راه کشف هویت و معنای زندگی خویش هدایت می کند و قصه ها به کودک می آموزند که برای ادامه تکامل شخصیت فردی چه تجربه هایی ضروری اند و به آنها اطمینان می دهند که یک زندگی مفید و ثمربخش در دسترسی انسان قرار دارد. حتی اگر موانع بسیاری بر سر راه او باشد. اما اگر در برابر مبارزات بسیار وحشتناک, هراسی به خود راه دهد هرگز نمی تواند به هویت واقعی خویش دست یابد. همچنین در ادامه مقاله آمده است میراث فرهنگی ما کمابیش به همان اندازه دارای اهمیت است به شرطی که به گونه درستی به کودک انتقال داده شود و ادبیات برای کودکان خردسال این وظیفه را به بهترین وجه انجام می دهد و با توجه به این دیدگاه ادبیات کودکان سهم بزرگی در رشد و تکامل روح و شخصیت کودک دارد. و در این میان قصه و داستان وسیله انتقال و شناخت میراث فرهنگی است و کودکانی که داستان می خوانند کمتر اتفاق می افتد دچار الیناسیون و خودباختگی فرهنگی شوند و ادبیات کلا ماهیت دوگانه دارد یعنی هم امکان لذت بردن را فراهم می کند و هم شناخت را گسترش می دهد و همچنین وارد کردن کودکان و نوجوانان به دنیای شعر ضمانتی است برای حفظ خلاقیت و تداوم نگاه نوجوی آنها. و هر شعر کمک می کند که کودک و نوجوان دریافت تازه ای از جهان به دست آورد و کودک و نوجوان با خواندن شعر خلاقیت, احساسات قوی نگاه های نو و تجربه های زیاد شاعر شریک می شود و پیشنهاداتی آورده شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیقه، مریم. (1397). نقش هنر و ادبیات, شعر و داستان در فرآیند هویت یابی کودکان. همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی. SID. https://sid.ir/paper/898717/fa

    Vancouver: کپی

    سلیقه مریم. نقش هنر و ادبیات, شعر و داستان در فرآیند هویت یابی کودکان. 1397. Available from: https://sid.ir/paper/898717/fa

    IEEE: کپی

    مریم سلیقه، “نقش هنر و ادبیات, شعر و داستان در فرآیند هویت یابی کودکان،” presented at the همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/898717/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button