مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

447
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

نقش هنر و ادبیات در فرایند هویت یابی کودکان دوره پیش دبستانی

نویسندگان

مهدیار طاهره

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 از آن جا که میراث فرهنگی هر قوم و ملتی شناسنامه حیات معنوی و مادی آن قوم به شمار می آید و شکل پذیری هویت در نهاد کودکان هر سرزمین, وابسته به آشنایی آن ها با هویت ملی و میراث فرهنگی کشورشان هست. مساله هویت ملی در جامعه امروز در شرایط بحرانی قرار دارد. به منظور حفظ این هویت ملی و فرهنگ اصیل میهن تا شرایط از این بحرانی تر نشده باید چاره ای اندیشید. لذا به طور اساسی آن را علت یابی نموده, سپس با درایت و هوشیاری این مساله را حل کرد. رشد و پیشرفت هر کشور در گرو تعلیم و تربیت فرزندان آن سرزمین است تا از این طریق, مهیای پذیرفتن نقش اجتماعی و فرهنگی اشان باشند. بنابراین سرمایه گذاری در دوره پیش دبستانی که کودکان در طلایی ترین دوره زندگی خود قرار دارند ضامن حفظ هویت ملی هر کشور است. نهادینه کردن با بازنگری جدید توسط دست اندرکاران متعهد و دلسوز موجب تحقق این امر خواهد شد که نیاز پی گیری در دوره های بعد زندگیشان را نیز دارد. یکی از روش ها و فعالیت هایی که می توان به وسیله آن کودک را به هویت ملی, فرهنگ بومی, هنجارهای اجتماعی و روحیه میهن دوستی و حفظ و حراست از کیان و کشور آشنا نمود از طریق پرداختن به هنر و ادبیات آن کشور است. از آن جا که آموزش در دوره پیش دبستانی به صورت تلفیقی می باشد و هنر وادبیات می تواند در رشد همه جانبه کودکان تاثیر گذار باشد و باعث رشد و تقویت هویت ملی نوآموزان این مرز و بوم گردد. لذا به دلیل اهمیت موضوع به بررسی نقش هنر و ادبیات در فرایند هویت یابی کودکان دوره پیش دبستانی در این مقاله پرداخته شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدیار، طاهره. (1397). نقش هنر و ادبیات در فرایند هویت یابی کودکان دوره پیش دبستانی. همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی. SID. https://sid.ir/paper/898757/fa

    Vancouver: کپی

    مهدیار طاهره. نقش هنر و ادبیات در فرایند هویت یابی کودکان دوره پیش دبستانی. 1397. Available from: https://sid.ir/paper/898757/fa

    IEEE: کپی

    طاهره مهدیار، “نقش هنر و ادبیات در فرایند هویت یابی کودکان دوره پیش دبستانی،” presented at the همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/898757/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button