مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

882
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

349
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

آسیب شناسی هویت اسلامی در نوآموزان مقطع پیش دبستانی (پدیدارشناسی دیدگاه والدین و مربیان)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف از این پژوهش, آسیب شناسی هویت اسلامی در نوآموزان مقطع پیش دبستانی بود. پژوهش کیفی حاضر از لحاط هدف, کاربردی است, از لحاظ ماهیت, مبتنی بر شیوه تحلیلی- استنتاجی است, از لحاظ استراتژی تحقیق, یک پژوهش اکتشافی بوده و از لحاظ روش کیفی به کار رفته نیز, در زمره پژوهش های پدیدارشناسی تجربی می باشد. مشارکت کنندگان در این پژوهش, مربیان پیش دبستانی و والدین نوآموزان بوده اند. نمونه گیری در پژوهش حاضر به صورت هدفمند بوده و روش انتخاب افراد نمونه نیز, نمونه گیری گلوله برفی بوده است. با استناد به قاعده اشباع نظری, حجم نهایی مشارکت کنندگان پژوهش, 9 نفر بود. ابزار گردآوری اطلاعات, مصاحبه های نیمه ساختاریافته بود که اعتبار آن ها از طریق روش بازبینی توسط مشارکت کنندگان بررسی و تایید شد. در نهایت جهت تحلیل اطلاعات, از روش تحلیل محتوای مقوله ای استفاده شد. بر اساس نتایج به دست آمده, آسیب های مختلف مربوط به خانواده, محیط آموزشی و فضای مجازی می توانند شکل گیری و نهادینه شدن هویت اسلامی در نوآموزان مقطع پیش دبستانی را با تهدید مواجه گردانند. در زمینه خانواده, مهم ترین آسیب ها عبارت از «کم رنگ شدن آداب و مناسک دینی در خانواده», «برداشت ناصحیح والدین از مفهوم روشنفکری», «مادی گرایی افراطی خانواده ها», «کاربست شیوه های فرزندپروری نامناسب و مغایر با آموزه های اسلام», «جایگزینی رذایل به جای فضایل در خانواده» و «سایر آسیب ها» هستند. در زمینه محیط آموزشی, مهم ترین آسیب ها عبارت از «آسیب های روش شناختی در آموزش قرآن و معارف اسلامی», «آسیب های مفهومی و القای تصورات اشتباه پیرامون اسلام به نوآموزان», «نامناسب بودی صلاحیت های برخی از مدیران و مربیان» و «آسیب های فراسازمانی» هستند. در نهایت در زمینه فضای مجازی و رسانه ای, مهم ترین آسیب ها عبارت از «آسیب های مربوط به بازی های رایانه ای و دستگاه تلفن همراه», «آسیب های مربوط به کانال های تلوزیزیونی ماهواره ای و شبکه های اجتماعی» و «عدم نظارت والدین بر فعالیت های کودکان در دنیای مجازی» هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زندی، خلیل، محمدی، سیران، و محمدی، شادی. (1397). آسیب شناسی هویت اسلامی در نوآموزان مقطع پیش دبستانی (پدیدارشناسی دیدگاه والدین و مربیان). همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی. SID. https://sid.ir/paper/898764/fa

    Vancouver: کپی

    زندی خلیل، محمدی سیران، محمدی شادی. آسیب شناسی هویت اسلامی در نوآموزان مقطع پیش دبستانی (پدیدارشناسی دیدگاه والدین و مربیان). 1397. Available from: https://sid.ir/paper/898764/fa

    IEEE: کپی

    خلیل زندی، سیران محمدی، و شادی محمدی، “آسیب شناسی هویت اسلامی در نوآموزان مقطع پیش دبستانی (پدیدارشناسی دیدگاه والدین و مربیان)،” presented at the همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/898764/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button