مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

368
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

161
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

طراحی الگوی توسعه هویت اسلامی دانش آموزان پیش دبستانی بر مبنای نظریه داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف از این مطالعه کیفی, تدوین الگوی توسعه هویت اسلامی دانش آموزان پیش دبستانی بوده است. روش پژوهش, مبتنی بر نظریه داده بنیاد بود. در دل این روش از رهیافت سیستماتیک برای دستیابی به الگوی پارادایمی استفاده شد. میدان مطالعه مراکز پیش دبستانی شهر سنندج بود. روش نمونه گیری به صورت هدفمند بوده و ملاک تعیین حجم نمونه نیز رسیدن به اشباع نظری بود. اشباع نظری در این مطالعه از طریق مصاحبه با 8 نفر صورت گرفت. برای گردآوری اطلاعات, از مصاحبه های نیمه ساختاریافته فردی استفاده شد و تحلیل هم زمان مصاحبه ها نیز با استفاده از کدگذاری باز, محوری و گزینشی صورت گرفت. در نهایت با استفاده از روش بازخورد مشارکت کنندگان از اعتبار تحلیل ها اطمینان حاصل شد. نتایج این پژوهش, دستیابی به الگوی توسعه هویت اسلامی دانش آموزان پیش دبستانی مشتمل بر 79 کد باز, 21 کد محوری و 8 کد منتخب بود. بر اساس الگوی استخراج شده, پدیده مرکزی مورد مطالعه یعنی «هویت اسلامی دانش آموزان پیش دبستانی» مشتمل بر سه مولفه باورهای مذهبی, رفتارهای مذهبی و خودشناسی است. مهم ترین شرایط علی این پدیده, عبارت از خانواده (شیوه فرزندپروری, الگو بودن والدین, جاری بودن ارزش های اسلامی در کانون خانواده) و مرکز آموزشی (محتوای آموزشی, شایستگی های مربیان, فعالیت های پرورشی) هستند. مهم ترین بسترهای توسعه توسعه هویت اسلامی دانش آموزان در دل دو عامل فرهنگ و قوانین و مقررات قابل بررسی هستند و مهم ترین عوامل مداخله گر در این زمینه, ویژگی های محل زندگی و پایگاه اجتماعی خانواده می باشند. همچنین بر اساس نتایج به دست آمده, راهبردهای توسعه هویت اسلامی دانش آموزان پیش دبستانی قابل تقلیل به سه دسته راهبردهای شناختی, عاطفی و راهبردی هستند. در نهایت انتظار می رود توسعه هویت اسلامی به پیامدهای مثبت فردی, خانوادگی و اجتماعی منجر شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، شادی، زندی، خلیل، و محمدی، سیران. (1397). طراحی الگوی توسعه هویت اسلامی دانش آموزان پیش دبستانی بر مبنای نظریه داده بنیاد. همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی. SID. https://sid.ir/paper/898765/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی شادی، زندی خلیل، محمدی سیران. طراحی الگوی توسعه هویت اسلامی دانش آموزان پیش دبستانی بر مبنای نظریه داده بنیاد. 1397. Available from: https://sid.ir/paper/898765/fa

    IEEE: کپی

    شادی محمدی، خلیل زندی، و سیران محمدی، “طراحی الگوی توسعه هویت اسلامی دانش آموزان پیش دبستانی بر مبنای نظریه داده بنیاد،” presented at the همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/898765/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button