مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,063
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,768
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی نقش خانواده و مدرسه در فرایندهای هویت یابی کودکان و اثرات آن در جامعه

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 از نشانه های یک معلم بزرگ این است که نه تنها توانایی انتقال دانش را داشته باشد بلکه بداند چه هنگام دانش آموزان را تشویق کند که به تنهایی مسیر را ادامه دهد. در این راستا نقش خانواده و معلم و در نگاه کلی تر جامعه بسیار حساس می باشد. محوریت معلم و عوامل آموزشی و پرورشی در فرایند هویت یابی کودکان و فرایندهای اجتماعی اقتضا می کند که معلمان و خانواده ها با این مفاهیم آشنا باشند. یکی از کارکردهای عمومی آموزش و پرورش اجتماعی شدن افراد است. هر جامعه از لحاظ بزرگی یا کوچکی, سادگی یا پیچیدگی دارای نوعی خاص آموزش و پرورش است. از طرفی مدرسه با آنکه واسطه مهمی در انتقال دانش و مهارت به کودکان می باشد به اجتماعی کردن, همسازی و همنوایی آنان با اخلاق اجتماعی از طریق انتقال ارزشها, هنجارها و نگرش های اجتماعی مطلوب و مناسب توجه خاص دارد, و از لحاظ تغییر دادن نقش کارکرد مهمی به عهده دارد. این پژوهش بر این باور استوار است که, یک معلم بزرگ یک هنرمند بزرگ است و تعداد آن ها نیز به همان اندازه هنرمندان بزرگ کم است. معلم بودن حتی شاید بزرگ ترین هنر باشد. زیرا رسانه اش ذهن و روح انسان است. در این راستا خانواده منشاء اولیه بیشتر عادت ها و عواطف و تحصیلات ما است. علاقه ما به درس و مدرسه, مهارت های ما در نوشتن, حرف زدن, مطالعه و فکر کردن, همه در ابتدا در خانواده شکل می گیرند, و در حقیقت والدین در بیشتر رفتار ها اولین معلم فرزندان خود هستند. نگاه خانواده به درس, تحصیل و برنامه ریزی آنان در این باره از تعیین کننده ترین عوامل در آینده فرزندان است که هویت و ساختار شخصیتی کودکان شکل می گیرد و در مدرسه پرورش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عموپور، نادیا، محمدخواه، جواد، و دریابکی، سیدحسین. (1397). بررسی نقش خانواده و مدرسه در فرایندهای هویت یابی کودکان و اثرات آن در جامعه. همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی. SID. https://sid.ir/paper/898774/fa

    Vancouver: کپی

    عموپور نادیا، محمدخواه جواد، دریابکی سیدحسین. بررسی نقش خانواده و مدرسه در فرایندهای هویت یابی کودکان و اثرات آن در جامعه. 1397. Available from: https://sid.ir/paper/898774/fa

    IEEE: کپی

    نادیا عموپور، جواد محمدخواه، و سیدحسین دریابکی، “بررسی نقش خانواده و مدرسه در فرایندهای هویت یابی کودکان و اثرات آن در جامعه،” presented at the همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/898774/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button