مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

996
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,746
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تحلیل تأثیر عوامل محرک زای محیطی بر رفتار خرید مشتریان (مطالعه موردی: مشتریان فروشگاه رفاه همدان)

نویسندگان

رمضانی احمد

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 خرید ناگهانی منبع درآمد مهمی برای خرده فروشی محسوب می شود و 30 تا 50 درصد از خریدها را می توان به عنوان خریدهای ناگهانی طبقه بندی نمود. هدف از انجام این پژوهش بررسی عوامل موثر بر خرید ناگهانی در خرید از خرده فروشی میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه مشتریان فروشگاه رفاه شهر همدان است. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران, 384 نفر به دست آمده است. داده های تحقیق با استفاده از پرسشنامه موهان و همکاران (2013) مشتمل بر 26 سوال جمع آوری گردیده است که روایی آن توسط اساتید و صاحب نظران مورد تایید قرار گرفته است و پایایی آن بر اساس آلفای کرونباخ برابر با 905/0 میباشد. در نهایت 384 پرسشنامه با استفاده از تحلیل رگرسیونی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از آن است که تمایل مشتریان برای خرید ناگهانی و تمایل مشتریان برای خرید لذت بخش و انگیختگی برای خرید ناگهانی با خرید ناگهانی مشتریان رابطه معناداری دارد ولی ادراک از محیط فروشگاهی با انجام خرید ناگهانی مشتریان رابطه معناداری ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رمضانی، احمد. (1397). تحلیل تأثیر عوامل محرک زای محیطی بر رفتار خرید مشتریان (مطالعه موردی: مشتریان فروشگاه رفاه همدان). همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. SID. https://sid.ir/paper/898790/fa

    Vancouver: کپی

    رمضانی احمد. تحلیل تأثیر عوامل محرک زای محیطی بر رفتار خرید مشتریان (مطالعه موردی: مشتریان فروشگاه رفاه همدان). 1397. Available from: https://sid.ir/paper/898790/fa

    IEEE: کپی

    احمد رمضانی، “تحلیل تأثیر عوامل محرک زای محیطی بر رفتار خرید مشتریان (مطالعه موردی: مشتریان فروشگاه رفاه همدان)،” presented at the همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/898790/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button