مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

284
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

139
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی تاثیر حسابرسی بازاریابی بر عملکرد سازمانی (مطالعه موردی: شرکت بهره برداری مترو)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 حسابرسی بازاریابی اصلی ترین ابزار توصیف موقعیت بازاریابی در هر سازمان محسوب می گردد, این ابزار هم در محیط رقابتی سازمان فرصت ها و تهدیدهایی که وجود دارد و هم نقاط ضعف و قوت داخلی آن را نشان می دهد. مقاله حاضر مبتنی بر یک مدل مفهومی است. این مقاله مدلی به منظور یافتن ارتباط بین ابعاد حسابرسی بازایابی شامل حسابرسی محیط بازاریابی, حسابرسی استراتژی بازاریابی, حسابرسی سازمان بازاریابی, حسابرسی سیستم بازاریابی, حسابرسی بهره وری بازاریابی و حسابرسی وظایف بازاریابی و عملکرد سازمانی پیشنهاد می دهد. این مقاله ابعاد حسابرسی بازاریابی را به عنوان متغیرهای مستقل و عملکردسازمانی را به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته است. هدف: هدف از این مقاله, ارائه یک مدل برای بررسی تاثیر حسابرسی بازاریابی بر عملکرد سازمانی در شرکت بهره برداری مترو تهران می باشد. یافته ها: بر اساس مدل ارائه شده پژوهش, می توان به بررسی تاثیر حسابرسی بازاریابی بر عملکرد انواع مختلف کسب و کار پرداخت. نتیجه گیری: نتایج حاصل از معادلات ساختاری نشان می دهد حسابرسی بازاریابی بر عملکرد سازمانی تاثیر مثبت و معناداری دارد. مقدار ضریب تعیین نشان می دهد شش بعد حسابرسی بازاریابی روی هم رفته 82% از تغییرات متغیر عملکرد سازمانی را توضیح داده اند. با توجه به مقدار بتا بیشترین سهم را حسابرسی سازمان بازاریابی و کمترین تاثیر را حسابرسی استراتژی بازاریابی داشته است. با استفاده از این مطالعه تجربی, سازمان ها می توانند سیاست ها و راهبردهای جدیدی را برای بهبود عملکرد در صنایع متفاوت کشورهای مختلف ایجاد کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی جعفری، فاطمه، و بابایی زنجانی، بیتا. (1397). بررسی تاثیر حسابرسی بازاریابی بر عملکرد سازمانی (مطالعه موردی: شرکت بهره برداری مترو). کنفرانس ملی الگوهای نوین در مدیریت و کسب و کار (با رویکرد حمایت از کارآفرینان ملی). SID. https://sid.ir/paper/898939/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی جعفری فاطمه، بابایی زنجانی بیتا. بررسی تاثیر حسابرسی بازاریابی بر عملکرد سازمانی (مطالعه موردی: شرکت بهره برداری مترو). 1397. Available from: https://sid.ir/paper/898939/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه کریمی جعفری، و بیتا بابایی زنجانی، “بررسی تاثیر حسابرسی بازاریابی بر عملکرد سازمانی (مطالعه موردی: شرکت بهره برداری مترو)،” presented at the کنفرانس ملی الگوهای نوین در مدیریت و کسب و کار (با رویکرد حمایت از کارآفرینان ملی). 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/898939/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button