امروزه باتوجه به گسترش رقابت در سطح بین المللی و شکل گیری رقابت جهانی تنها کشورهایی می توانند در این عرصه پیروز باشند که خود را با این موج هم گام نموده و به واسطه خدمات و محصولاتی که ارائه می دهند ارزش بیشتری را برای مشتریان خود ایجاد نمایند. بنابراین شناخت علمی تبلیغات قطعاً ضروری و لازم به نظر می رسد. هدف اصلی از این پژوهش سنجش اثربخشی رسانه های تبلیغاتی بر اساس مدل آیدا در شرکت برودتی می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش توصیفی – تحلیلی بوده و ابزار جمع آوری داده پرسشنامه می باشد. جهت تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و آزمون آماری T-Test استفاده شد. نتایج حاکی از آن است بین اثربخشی رسانه های تبلیغاتی و آگاهی, علاقه به محصول و ایجاد تمایل به خرید رابطه معنی داری وجود دارد.