مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,205
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

764
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تاثیر مدیریت استراتژیک بر کسب و کارهای کوچک و متوسط

نویسندگان

مهدیان فاطمه

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 مدیریت استراتژی به عنوان یک مفهوم نوین در دو دهه گذشته مورد استقبال پژوهشگران, مدیران اجرایی و تحلیلگران کسب و کار قرار گرفته است. هدف این پژوهش بررسی تأثیر مدیریت استراتژی و مؤلفههای آن )آینده نگر, تحلیل گرا, تدافعی, و واکنشی( بر سازماندهی و برنامهریزی و عملکرد کسب و کارهای کوچک و متوسط سازمان صنعت و معدن میباشد. جامعه نمونه این پژوهش کلیه مدیران سازمان صنعت و معدن به تعداد 789 نفر میباشد که با توجه به جامعه محدود از فرمول کرجسی و مورگان به منظور برآورد حجم نمونه استفاده گردید که 260 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند. ابزار پژوهش, پرسشنامه نوع شناسی استراتژی سازمانی است. در قسمت تجزیه و تحلیل آماری با استفاده از نرم افزار SPSS و با کمک آزمون نرمالیتی و آلفای کرونباخ متغیرهای تحقیق مورد سنجش قرار میگیرند. نتایج به دست آمده تأثیر سه مؤلفه آینده نگری, تحلیل گرا و واکنشی مدیریت استراتژی بر کسب و کار را تأیید میکند, اما متغیر تدافعی تأثیری در کسب و کارهای کوچک و متوسط ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدیان، فاطمه. (1397). تاثیر مدیریت استراتژیک بر کسب و کارهای کوچک و متوسط. کنفرانس ملی الگوهای نوین در مدیریت و کسب و کار (با رویکرد حمایت از کارآفرینان ملی). SID. https://sid.ir/paper/898976/fa

    Vancouver: کپی

    مهدیان فاطمه. تاثیر مدیریت استراتژیک بر کسب و کارهای کوچک و متوسط. 1397. Available from: https://sid.ir/paper/898976/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه مهدیان، “تاثیر مدیریت استراتژیک بر کسب و کارهای کوچک و متوسط،” presented at the کنفرانس ملی الگوهای نوین در مدیریت و کسب و کار (با رویکرد حمایت از کارآفرینان ملی). 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/898976/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button