مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,342
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

461
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی نقش استمرار پژوهش در ارتقا توانمندی و توسعه حرفه ای معلمی (مطالعه موردی معلمان ابتدایی شهر گراش)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی نقش استمرار پژوهش در ارتقا توانمندی و توسعه حرفه ای معلمی (مطالعه موردی معلمان ابتدایی شهر گراش) انجام شد. روش پژوهش, روش کمی غیرآزمایشی بود. جامعه ی آماری شامل کلیه ی معلمان زن و مرد شهر گراش در سال تحصیلی 97-1396 بود, که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب گردید. . برای بررسی وضعیت پژوهشی, از پرسشنامه ی پژوهشی با سه مؤلفه ی تخصص پژوهشی, انگیزه پژوهشی و فرصت ها و امکانات پژوهشی در محیط آموزشی استفاده شد. . نتایج نشان داد که به طورکلی از نظر انگیزه ی پژوهشی, معلمان به طور معنادار در سطح بالاتری از میانگین و از نظر فرصت ها و امکانات پژوهشی تفاوت معناداری با میانگین مورد نظر نداشتند. برای بررسی مؤلفه ی تخصص پژوهشی معلمان, نیازهای آموزش پژوهش به معلمان از رویکرد نیازسنجی مبتنی بر شایستگی مشخص گردید. طبق این رویکرد, ابتدا شایستگی های پژوهشی مورد نیاز معلمان بر اساس مبانی نظری, نظر متخصصان پژوهش و معلمان خبره شناسایی و اولویت بندی گردید. سپس برای اعتباریابی شایستگی های شناسایی شده, فهرست شایستگی ها در قالب پرسشنامه در اختیار معلمین قرار گرفت, نتایج نشان می داد که میزان شایستگی های پژوهشی معلمان در سطح مطلوبی قرار ندارد, که این شایستگی ها نشان دهنده ی میزان تخصص و مهارت و دانش پژوهشی معلمان نیز هست. همچنین بین وضعیت پژوهش و نگرش حرفه ای معلمان رابطه همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد و بین متغیر وضعیت پژوهش و توانمندی معلمان رابطه همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فروزش، زهره، و پژمان، ابراهیم. (1397). بررسی نقش استمرار پژوهش در ارتقا توانمندی و توسعه حرفه ای معلمی (مطالعه موردی معلمان ابتدایی شهر گراش). کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری. SID. https://sid.ir/paper/899018/fa

    Vancouver: کپی

    فروزش زهره، پژمان ابراهیم. بررسی نقش استمرار پژوهش در ارتقا توانمندی و توسعه حرفه ای معلمی (مطالعه موردی معلمان ابتدایی شهر گراش). 1397. Available from: https://sid.ir/paper/899018/fa

    IEEE: کپی

    زهره فروزش، و ابراهیم پژمان، “بررسی نقش استمرار پژوهش در ارتقا توانمندی و توسعه حرفه ای معلمی (مطالعه موردی معلمان ابتدایی شهر گراش)،” presented at the کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899018/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button