مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

323
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

179
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

رابطه هوش اجتماعی و رفتار مدنی تحصیلی با اثر بخشی آموزشی دانشجویان کارشناسی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 مقدمه و هدف: پژوهش حاضر با هدف رابطه هوش اجتماعی و رفتار مدنی تحصیلی با اثر بخشی آموزشی دانشجویان کارشناسی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده است. روش شناسی: جامعه آماری این پژوهش شامل 2968 نفر دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد که در 7 رشته دانشگاهی مشغول به تحصیل بوده است. لذا با انتخاب 352 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه کار انجام گردید. در این تحقیق محقق از 3 پرسشنامه استاندارد هوش اجتماعی ترومسو (TSIS) توسط سیلورا, مارتین یوسن و داهل (2001), پرسشنامه رفتار – مدنی تحصیلی گل پرور(1391) و پرسشنامه ارزیابی اثربخشی برنامه های آموزشی چو و بولی (2007) استفاده گردید. یافته ها: براساس نتایج تحقیق مشخص شد که, هوش اجتماعی و رفتار مدنی تحصیلی توانایی پیش بینی اثر بخشی آموزشی دانشجویان دختر را دارد همچنین مشخص شد که, میزان تاثیر هوش اجتماعی بر اثر بخشی آموزشی دانشجویان دختر 53. 1 درصد و معنی دار و میزان تاثیر رفتار مدنی تحصیلی بر اثر بخشی آموزشی دانشجویان دختر 45. 9 درصد و معنی دار می باشد. همچنین بین هوش اجتماعی با اثر بخشی آموزشی دانشجویان مهندسی دختر و پسر مقطع کارشناسی دانشگاه فردوسی مشهد رابطه معنادار وجود دارد. بین رفتار مدنی تحصیلی با اثر بخشی آموزشی دانشجویان مهندسی دختر و پسر مقطع کارشناسی دانشگاه فردوسی مشهد رابطه معنادار وجود دارد. بحث و نتیجه گیری: با توجه به اهمیت متغیرهای تحقیق لازم است, برگزاری اردوهای دانشجویی بیشتر در جهت افزایش هوش اجتماعی و رفتار مدنی تحصیلی دانشجویان انجام شود. و کمک به دانشجویان در راستای ارتقاء توانایی آنان در اجتماعی شدن خود؛ ارتقاء کیفی و کمی ارتباطات با سایرین افراد انجام شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صباغ حسن زاده، طلعت، و جونیاس، مریم. (1397). رابطه هوش اجتماعی و رفتار مدنی تحصیلی با اثر بخشی آموزشی دانشجویان کارشناسی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد. کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری. SID. https://sid.ir/paper/899028/fa

    Vancouver: کپی

    صباغ حسن زاده طلعت، جونیاس مریم. رابطه هوش اجتماعی و رفتار مدنی تحصیلی با اثر بخشی آموزشی دانشجویان کارشناسی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد. 1397. Available from: https://sid.ir/paper/899028/fa

    IEEE: کپی

    طلعت صباغ حسن زاده، و مریم جونیاس، “رابطه هوش اجتماعی و رفتار مدنی تحصیلی با اثر بخشی آموزشی دانشجویان کارشناسی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد،” presented at the کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899028/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button