مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

515
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

189
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

رویکرد سیستمی اکولوژیک بر ابعاد جو مدرسه و بررسی اثر آن بر پیامدهای تحصیلی، رفتاری و روانشناختی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

جو مدرسه که منعکس کننده ادراکات شناختی و موثر در خصوص تعاملات اجتماعی, روابط, ارزش ها و باور های دانش آموزان, معلمان, مدیران و کارکنان در یک مدرسه می باشد, اغلب با ساختارهای متفاوت و مرتبط مانند موقعیت مدرسه, فرآیند ها و ساختار آن در هم آمیخته شده است, شفافیت سازی مفهوم جو مدرسه جهت اعتبار ساختاری و توسعه مدل های معمول حائز اهمیت است. نگرش سیستمی به جو مدرسه موجب ایجاد این شفافیت از طریق تشریح ساختارهای مرتبط با جو مدرسه می شود. با توجه به ساختار پیچیده و چند بعدی جو مدرسه, در پژوهش حاضر سعی شده است تا با روش کتابخانه ای به صورت مروری – تحلیلی, با رویکردی سیستمی مبتنی بر دیدگاه اکولوژیک به بررسی ابعاد مختلف جو مدرسه پرداخته شود و اثر دامنه های مختلف جو مدرسه بر پیامدهای تحصیلی, رفتاری و روانشناختی دانش آموزان مورد بررسی قرار گیرد تا از طریق کسب بینش هایی در مورد قابلیت مدارس در بهبود پیامد های تحصیلی دانش آموزان, کاهش رفتارهای بزهکارانه و بهبود بهزیستی روانشناختی آنها, بتوان از طریق فعالیت های اصلاحی در مدارس, موفقیت همه جانبه دانش آموزان را افزایش داد و آینده جامعه را ارتقاء بخشید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعیدیان، نرگس، و پارسایان، عاطفه. (1397). رویکرد سیستمی اکولوژیک بر ابعاد جو مدرسه و بررسی اثر آن بر پیامدهای تحصیلی, رفتاری و روانشناختی دانش آموزان. کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری. SID. https://sid.ir/paper/899031/fa

    Vancouver: کپی

    سعیدیان نرگس، پارسایان عاطفه. رویکرد سیستمی اکولوژیک بر ابعاد جو مدرسه و بررسی اثر آن بر پیامدهای تحصیلی, رفتاری و روانشناختی دانش آموزان. 1397. Available from: https://sid.ir/paper/899031/fa

    IEEE: کپی

    نرگس سعیدیان، و عاطفه پارسایان، “رویکرد سیستمی اکولوژیک بر ابعاد جو مدرسه و بررسی اثر آن بر پیامدهای تحصیلی, رفتاری و روانشناختی دانش آموزان،” presented at the کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899031/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button