مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,486
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

970
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

مطالعه تطبیقی برنامه درسی پیش از دبستان کشورهای منتخب به منظور ارائه راهکارهای ارتقاء و بهبود برنامه ی درسی پیش از دبستان جمهوری اسلامی ایران

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 سال های اولیه ی زندگی کودک از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار است, حساس است از این جهت که رشد و یادگیری با سرعت بیشتری انجام می شود و با اهمیت است از این رو که تجربه های این دوره پایه و اساس یادگیری های دوره های بعد به ویژه دوره ی دبستان است. بنابراین در این راستا, پژوهش حاضر تحت عنوان مطالعه تطبیقی برنامه درسی پیش از دبستان ژاپن, کانادا, ایتالیا وایران(به منظور ارائه راهکارهای ارتقاء و بهبود برنامه ی درسی پیش از دبستان جمهوری اسلامی ایران), انجام شده است. این پژوهش از نوع توصیفی بوده و اطلاعات لازم با استفاده از روش کتاب خانه ای گردآوری وبا توجه به مراحل روش جرج بردی تحلیل شده است. جامعه ی آماری این تحقیق برنامه ی درسی پیش از دبستان ایران والگوهای مطرح کشورهای ژاپن, کانادا و ایتالیا می باشد. در این پژوهش نخست عناصر و مؤلفه های برنامه ی درسی پیش از دبستان در ایران و الگوهای کشورهای منتخب مورد بررسی قرار گرفته و پس از آن در خصوص اهداف دوره ی پیش از دبستان در ایران و کشورهای منتخب بحث شده است. سپس در مورد محتوا و روش های یادگیری در دوره پیش از دبستان ایران و کشور های فوق الذکر مقایسه هایی صورت گرفت و در قسمت دیگری پیرامون محیط یادگیری و شیوه های ارزشیابی در دوره ی پیش از دبستان ایران و کشورهای مورد مطالعه, مطالبی مطرح و در انتها پیشنهاداتی جهت ارتقا و بهبود برنامه ریزی درسی در دوره ی پیش از دبستان ایران ارائه گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بابلی بهمئی، عزیزاله، سعادتمند، زهره، یارمحمدیان، محمدحسین، و برمکی، هاجر. (1397). مطالعه تطبیقی برنامه درسی پیش از دبستان کشورهای منتخب به منظور ارائه راهکارهای ارتقاء و بهبود برنامه ی درسی پیش از دبستان جمهوری اسلامی ایران. کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری. SID. https://sid.ir/paper/899037/fa

    Vancouver: کپی

    بابلی بهمئی عزیزاله، سعادتمند زهره، یارمحمدیان محمدحسین، برمکی هاجر. مطالعه تطبیقی برنامه درسی پیش از دبستان کشورهای منتخب به منظور ارائه راهکارهای ارتقاء و بهبود برنامه ی درسی پیش از دبستان جمهوری اسلامی ایران. 1397. Available from: https://sid.ir/paper/899037/fa

    IEEE: کپی

    عزیزاله بابلی بهمئی، زهره سعادتمند، محمدحسین یارمحمدیان، و هاجر برمکی، “مطالعه تطبیقی برنامه درسی پیش از دبستان کشورهای منتخب به منظور ارائه راهکارهای ارتقاء و بهبود برنامه ی درسی پیش از دبستان جمهوری اسلامی ایران،” presented at the کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899037/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button