مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

622
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

300
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

مقایسه میزان اثر بخشی روش های تدریس فردی و گروهی در آموزش مبحث تفریق تکنیکی ریاضی پایه دوم دبستان شاهد کشاورز شهرستان فلاورجان

نویسندگان

عزیزخانی فائزه | رحیمی زهرا | کاظمی زهره | محمدخانی امین آبادی مریم السادات | کوراوند زهرا | کریمی آرزو

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

درس پژوهی در واقع نگاه تحلیل گرانه به تک تک اجزای تدریس است. معلمان در این مسیر به عنوان یک پژوهشگر با تکیه بر مستندات علمی و تجربی دست به پژوهش می زنند و درستی مفاهیم علمی را در محیط تجربی مورد آزمایش قرار می دهند. پژوهش حاضر به صورت کیفی از نوع درس پژوهی با عنوان بهبود روش تدریس تفریق به صورت تکنیکی در پایه دوم در مدرسه شاهد شهید مهدی کشاورز شهرستان فلاورجان اجرا گردید. این پژوهش با همکاری 6 نفر از آموزگاران پایه های اول تا سوم همین مرکز با هدف باز اندیشی و بازبینی بر اصول و کلیات آموزش ریاضی, عوامل موثر بر تدریس و یافتن راهکار مقابله با چالش های پیش رو در مسیر تدریس به اجرا در آمد. در این پژوهش روش های تدریس معمول را مورد بررسی و نقد قرار دادیم با همفکری یکدیگر روش های جدید آموزشی را به آزمایش گذاشتیم. از میان صحبت های همکاران مباحث علمی را برای تجربه در کلاس درس انتخاب کردیم. چالش های پیش رو را بررسی کرده و راه های مقابله با آنها را یافتیم. البته ناگزیریم که برخی چالش ها تنها با کمک آموزگار حل نخواهد شد اما آموزگار می تواند با استفاده از روش های ابتکاری خود راهکاری برای مقابله پیدا کند. در این مسیر برای دست یابی به اهداف مورد نظر خلاقیت معلم و دانش آموزان یکی از مهم ترین ابزارهای مورد استفاده خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عزیزخانی، فائزه، رحیمی، زهرا، کاظمی، زهره، محمدخانی امین آبادی، مریم السادات، کوراوند، زهرا، و کریمی، آرزو. (1397). مقایسه میزان اثر بخشی روش های تدریس فردی و گروهی در آموزش مبحث تفریق تکنیکی ریاضی پایه دوم دبستان شاهد کشاورز شهرستان فلاورجان. کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری. SID. https://sid.ir/paper/899038/fa

    Vancouver: کپی

    عزیزخانی فائزه، رحیمی زهرا، کاظمی زهره، محمدخانی امین آبادی مریم السادات، کوراوند زهرا، کریمی آرزو. مقایسه میزان اثر بخشی روش های تدریس فردی و گروهی در آموزش مبحث تفریق تکنیکی ریاضی پایه دوم دبستان شاهد کشاورز شهرستان فلاورجان. 1397. Available from: https://sid.ir/paper/899038/fa

    IEEE: کپی

    فائزه عزیزخانی، زهرا رحیمی، زهره کاظمی، مریم السادات محمدخانی امین آبادی، زهرا کوراوند، و آرزو کریمی، “مقایسه میزان اثر بخشی روش های تدریس فردی و گروهی در آموزش مبحث تفریق تکنیکی ریاضی پایه دوم دبستان شاهد کشاورز شهرستان فلاورجان،” presented at the کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899038/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button