مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

656
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی تاثیر اجرای فرایند مربیگری بر خودکارآمدی شغلی کارمندان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 مربیگری نوعی رابطه تعاملی است که به افراد در زمینه شناسایی, هدایت و تحقق اهداف شخصی و شغلی در زمانی سریعتر از آنچه خود قادر به انجام آن هستند کمک می کند. این روش از موثرترین راههای آموزش کارکنان است که برای رشد و بالندگی نیروی انسانی به کار گرفته می شود. یکی از مهمترین حوزه های کارآمدی در همه سازمان ها, خودکارآمدی شغلی است. هدف پژوهش حاضر تعیین تاثیر اجرای فرایند مربیگری بر خودکارآمدی شغلی کارمندان بود. این پژوهش از نوع شبه آزمایشی بود و در قالب طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه انتظار انجام شد. جامعه آماری این پژوهش کارکنان یکی از ادارات فرهنگی در شهر کرج در سال 1397 هجری شمسی بودند و از میان آنها تعداد 30 نفر با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و انتظار جایگذاری شدند. با استفاده از پرسشنامه خودکارآمدی شغلی ریگز و نایت, میزان خودکارآمدی هر دو گروه در مرحله پیش آزمون ارزیابی شد. سپس گروه آزمایش در شش جلسه فردی یک ساعته با شرایط یکسان تحت مربیگری با مدل GROW قرار گرفت. پس از اتمام جلسات, پرسشنامه خودکارآمدی شغلی مجددا روی هر دو گروه انجام شد. داده های به دست آمده با روش تحلیل واریانس آمیخته تحلیل شد که نتایج نشان داد اجرای فرایند مربیگری به طور معناداری خودکارآمدی شغلی را افزایش داده است (F(1, 28)= 90, p< 0. 001). همچنین مولفه های خودکارآمدی شغلی نیز به طور معناداری افزایش نشان دادند. این یافته ها با نتایج برخی از پژوهش های قبلی که در حوزه سازمانی انجام شده اند همسو هستند. با توجه به نتایج, به نظر می رسد مربیگری با تکیه بر توانایی های ویژه هر فرد و با برقراری تعادل بین ارزشهای فرد و سازمان, متغیرهای درون فردی کارکنان را بهبود می بخشد که تاثیر این متغیرها می تواند به نوبه خود در سازمان نیز مشاهده گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ارشدی، مریم، رباطی، افشین، و طهمورسی، نیلوفر. (1397). بررسی تاثیر اجرای فرایند مربیگری بر خودکارآمدی شغلی کارمندان. کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی. SID. https://sid.ir/paper/899282/fa

    Vancouver: کپی

    ارشدی مریم، رباطی افشین، طهمورسی نیلوفر. بررسی تاثیر اجرای فرایند مربیگری بر خودکارآمدی شغلی کارمندان. 1397. Available from: https://sid.ir/paper/899282/fa

    IEEE: کپی

    مریم ارشدی، افشین رباطی، و نیلوفر طهمورسی، “بررسی تاثیر اجرای فرایند مربیگری بر خودکارآمدی شغلی کارمندان،” presented at the کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی. 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899282/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button