مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

176
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

96
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

ارزیابی تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

نویسندگان

سوری فربد

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 زمینه و هدف. یکی از اهداف اساسی شرکت ها کسب سود و افزایش ارزش برای سهام داران می باشد. عوامل مختلفی بر بهبود عملکرد و افزایش سودآوری اثرگذارند که یکی از این عوامل, قابلیت های بازاریابی می باشند به نحوی که امروزه ارائه بهترین عملکرد در زمینه بازاریابی به اساسی ترین دغدغه مدیران شرکت ها تبدیل شده است. بنابراین هدف این پژوهش, ارزیابی تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. روش بررسی. جامعه آماری این تحقیق شامل شرکت های فعال در زمینه کاشی و سرامیک و چینی بهداشتی است که تا سال 1398 در بورس اوراق بهادار تهران فعالیت دارند. در این پژوهش از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شده است. تعداد نمونه برابر با 198 بدست آمد. اما از آنجایی که برخی از کارکنان این شرکت ها حاضر به همکاری نشدند, تعداد 150 پرسشنامه جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش و آزمون فرضیات آن توسط نرم افزارهای Excel و SPSS انجام شد. به این ترتیب که اطلاعات گردآوری شده, ابتدا در نرم افزار Excel دسته بندی و مرتب سازی شده و سپس به نرم افزار SPSS منتقل گردیده و آزمون های آماری موردنظر بر روی آن ها انجام شد. یافته ها. یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش نشان داد که بین قابلیت های نوآوری و عملکرد مالی شرکت ها رابطه ی معنی داری وجود دارد. هم چنین یک رابطه مثبت معنی داربین قابلیت های نام تجاری و عملکرد مالی شرکت ها یافت گردید. علاوه بر این سایر نتیج نشان دهنده ی وجود ارتباط بین قابلیت های بازار محوری و عملکرد مالی شرکت ها می باشند. نتایج. با توجه به نتایج به دست آمده توصیه می شود تا مدیران شرکت ها برای کسب سود و تقویت عملکرد خود در پی تقویت قابلیت های بازاریابی و بهره گیری هر چه بیشتر از این قابلیت ها باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سوری، فربد. (1399). ارزیابی تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی. SID. https://sid.ir/paper/899767/fa

    Vancouver: کپی

    سوری فربد. ارزیابی تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. 1399. Available from: https://sid.ir/paper/899767/fa

    IEEE: کپی

    فربد سوری، “ارزیابی تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران،” presented at the کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی. 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899767/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button