نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    608
  • دانلود: 

    193
چکیده: 

در کشور ما توسعه ضروری است اما اصولا هر گونه توسعه فرع بر محیط زیست است. زدن سد، پالایشگاه، نیروگاه، احداث راه های اصلی و فرعی، ساخت و سازها و ایجاد محیط مصنوعی یا کارگاه کوچک فرع بر حفظ محیط زیست به شمار می رود. تنها راه بازدارنده از موارد مخرب فوق، اصل 50 قانون اساسی است. اما یک مشکل اساسی وجود دارد و آن ماده 7 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست می باشد که اذعان می دارد در صورت وجود اختلاف نظر میان سازمان محیط زیست و دیگر ارکان دولت، طبق تصمیم رئیس جمهور عمل خواهد شد. تصمیمی که طی چهار دهه گذشته هیچگاه به سود محیط زیست نبوده است و بر خلاف صراحت اصل 50 قانون اساسی که مبنی بر ممنوعیت کامل تخریب محیط زیست است، ماده 7 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست مشخصاً چهل سال است که قانون اساسی را نقض می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 608

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 193
نویسنده: 

لاجوردی سیدمیثم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    346
  • دانلود: 

    114
چکیده: 

جابجایی کالای حجیم با طی مسیر طولانی از کشوری غیر از مبداء یا مقصد فرآیندی است که نام آن را ترانزیت می نهند. کشورهای کمی هستند که از موقعیت ویژه ای جهت جابجایی کالا برخوردارند. موقعیت ممتاز جغرافیایی ایران و قرارگیری آن در چهار راه ترانزیتی دنیا سبب شده است تا فرصتی بی نظیر جهت بهره مندی از مزایای حاصل از ترانزیت نصیب کشور ایران شود. لذا این پژوهش در صدد بررسی ترانزیت و انواع منافع حاصل از آن است که از جمله مزایای حاصل از ترانزیت کسب درآمد های ارزی، وابسته نمودن کشورهای همسایه و بزرگ در دنیا به امنیت و مناسبات سیاسی ایران، توسعه زیرساخت های داخلی، ایجاد اشتغال، کاهش هزینه های سرمایه گذاری و غیره از جمله مهمترین مزایای حاصل از ترانزیت است. بهترین شیوه جهت حمل سریع، حجیم در مسیر طولانی حمل ونقل ریلی است. این شیوه از حمل ضمن آنکه مصرف سوخت کمتری نسبت به حمل ونقل جاده ای دارد، آلایندگی کمتری ایجاد می نماید و می تواند در هر سیر چندین برابر ناوگان جاده ای حمل نماید. برای رسیدن به این هدف شاخص های متعددی از منظرهای مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، محیط زیستی و قانونی وجود دارد. روش تحقیق این پژوهش کتابخانه ای و استفاده از سایت های اینترنتی بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 346

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 114
نویسنده: 

افزونی طاهره

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    285
  • دانلود: 

    143
چکیده: 

شبکه حسگر بی سیم، شبکه ای متشکل از صدها یا هزاران گره حسگر است. هر گره در شبکه حسگر بی سیم، قادر به درک، پردازش و انتقال اطلاعات است که برای نظارت بر محیط، توزیع می شوند. چالش های بزرگ در طراحی شبکه حسگر بی سیم شامل حفظ انرژی، کاهش تأخیر انتقال داده و بهبود طول عمر شبکه هستند. جمع آوری و تجمیع بهینه داده ها در شبکه حسگر بی سیم، یک مسئله چالش برانگیز است که طول عمر شبکه را تحت تأثیر قرار می دهد. الگوریتم های هوش مصنوعی و داده کاوی مختلف می توانند برای تجمیع داده در شبکه حسگر بی سیم استفاده شوند. در این مقاله، روش های تجمیع داده در شبکه حسگر بی سیم مرور می شوند. روش های مورد مطالعه در این مقاله، از الگوریتم های فرامکاشفه ای (بهینه سازی کلونی مورچگان، بهینه سازی ازدحام ذرات، بهینه سازی گرگ خاکستری، ژنتیک، کرم شب تاب، قطره های آب هوشمند، بهینه ساز جستجوی گروهی، جستجوی گرانشی)، الگوریتم های یادگیری ماشین (الگوریتم ماشین بردار پشتیبان و آنتروپی) و منطق فازی استفاده کرده اند. همچنین بر روش های تجمیع داده در شبکه حسگر بی سیم که مبتنی بر خوشه بندی هستند، تمرکز می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 285

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 143
نویسنده: 

کریمی شعیب

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    409
  • دانلود: 

    239
چکیده: 

یکی از موارد ضروری برای موفقیت کسب و کارهای اینترنتی بازاریابی آنلاین است. روش های متنوعی برای بازاریابی آنلاین تبلیغات وجود دارد که با توه به نوع کسب و کارتان و بودجه ای که برای منظور در نظر گرفته اید، میتوانید مواردی را انتخاب کنید. برا مثال یکی از روشهای مرسوم بازاریابی ایمیلی است که بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی از این روش سود میبرند. البته شما باید تاکتیکهای مناسب برای هر روش از بازاریابی آنلاین را به خوبی بیاموزید تا بتوانید بازاریابی آنلاین موفقی را تجربه کنید. برای بیشتر دیده شدن در اینترنت شما باید برندسازی یعنی کاری کنید که ارزش برند کسب و کار شما در اینترنت افزایش پیدا کند. هر روزه شاهد افزایش برندهای اینترنتی هستیم. همچنین بسیاری از شرکت ها و برند های معروف نیز علاوه بر روش های بازاریابی سنتی به طور گسترده از بازاریابی آنلاین نیز استفاده می کنند. برای موفقیت شما باید نکات تاثیرگذار در زمینه برندسازی اینترنتی را به خوبی بیاموزید. روش تحقیق این پژوهش روش گردآوری اطلاعات بوده، که از این طریق اطلاعات مورد نیاز جمع آوری و مطالب با استفاده از منابع معتبر به روش توصیفی-تحلیلی بیان شده است. ابزارهای تحقیق شامل فیش برداری است. روش تحقیق دراین پژوهش بر اساس اهداف از انواع تحقیقات – کاربردی و به جهت ماهیت از نوع توصیفی – تحلیلی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 409

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 239
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    530
  • دانلود: 

    235
چکیده: 

برند یک ابزار مهم رابطه ای در مجموعه مدیریت ارتباط مشتری شرکت است. زیرا اعتبار برند به عنوان باور پذیری اطلاعات محصول موجود در یک برند تعریف می شود که مستلزم آن است که مصرف کنندگان ادراک نمایند که برند از توانایی (به عبارت دیگر، تخصص) و تمایل (یعنی، قابلیت اعتماد) برای تحویل مداوم آن چیزی که وعده داده شده برخوردار است. اعتبار یک برند، ریسک ادراک شده را کاهش می دهد، زیرا اعتماد مصرف کنندگان را در مورد ادعاهای محصول یک شرکت افزایش می دهد. با توجه به اهمیت موضوع، پژوهش حاضر تلاش دارد تا به بررسی نقش میانجی شهرت شرکت بر رابطه بین تصویر شرکت و ارزش ویژه برند در شعب غرب بانک ایران زمین در شهر تهران در سال 1397 بپردازد. در این راستا از جامعه آماری پژوهش نمونه ای به حجم 384 نفر با به کارگیری جدول مورگان انتخاب شد که بین آن ها پرسشنامه توزیع گردید از این مقدار تعداد 338 پرسشنامه جمع آوری گردید و پس از پیش پردازش، تعداد 299 پرسشنامه قابل تجزیه و تحلیل شد. به منظور نمونه گیری نیز پس از برآورد حجم نمونه از روش نمونه گیری در دسترس استفاده گردید. جهت نظرسنجی از افراد نمونه از پرسشنامه ای 12 سوالی بهره گرفته شد که پس از تائید روایی صوری و محتوایی آن از سوی اساتید و صاحبنظران، بطور آزمایشی در نمونه ای بالغ بر 35 مشتری توزیع و پایایی با استفاده از روش محاسبه آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. پس از جمع آوری کل پرسشنامه های مذکور، داده های جمع آوری شده از طریق دو نرم افزار SPSS 19 و SMART PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند نتایج حاصل حاکی از تاثیر قابل توجه تصویر شرکت و شهرت شرکت بر ارزش ویژه برند و تصویر شرکت بر شهرت شرکت بود. همچنین نقش میانجی گری متغیرهایی شهرت برند نیز مورد تائید قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 530

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 235
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    1347
  • دانلود: 

    424
چکیده: 

یکی از مسائلی که نویسندگان حقوق تجارت در بخش اسناد تجاری، در زمینة آن اختلاف نظر دارند، مسئلة امری یا تکمیلی بودن قاعدة مسئولیت تضامنی امضاکنندگان اسناد تجاری است. علاوه بر این، سؤالات دیگری از قبیل اینکه؛ آیا مسئولین یک سند تجاری می توانند ضمن امضای آن جهت صدور، قبول، انتقال و یا ضمانت، اسقاط و یا تحدید مسئولیت خود را در پرداخت آن، در متن سند، شرط کنند؟ و در صورت وجود چنین شرطی، آیا شرط صحیح است یا باطل و در صورت بطلان آیا این بطلان در مورد سند تجاری هم مطرح است؟ و شروط اسقاط و یا تحدید مسئولیت از سوی صادرکننده سند، قبول کننده برات، ضامن و ظهرنویس سند تجاری در هر یک از اسناد تجاری برات، سفته و چک چه آثاری خواهد داشت؟ مطرح است. در این پژوهش به دلیل اینکه اولاً صدور و انتقال یک سند تجاری به تعبیری یک عقد و یا یک عمل حقوقی طرفینی است و شروط اسقاط و یا تحدید مسئولیت در واقع شرط ضمن عقد یا عمل حقوقی است. ثانیاً تعهدات تجاری در اکثر موارد ناشی از تعهدات مدنی است و شروط در تعهدات مدنی نقش انکارناپذیری در تعهدات ناشی از اسناد تجاری دارند. اعم از اینکه در متن سند تجاری منعکس بشوند یا نشوند؛ لذا جهت پاسخ به سؤالات مذکور در مواردی که قانون ساکت است، مراجعه به قواعد عمومی حاکم بر قراردادها در حقوق مدنی به عنوان قانون مادر ملاک قرار گرفته است و ضمن بیان نظرات فقهای عظام، استادان محترم حقوق مدنی و تجارت، با عنایت به اینکه این شرط از سوی چه کسی و در چه سندی باشد به لحاظ تفاوت در آثار، به تفکیک مورد بررسی قرار می گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1347

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 424
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    218
  • دانلود: 

    131
چکیده: 

با رشد تکنولوژی اینترنت، رقابت بین فروشندگان آنلاین دشوارتر گردیده و باعث شده استراتژی های مشتری محور جدا از استراتژی های خرده فروشی از تولید سود بیشتری را برخوردار باشند. هدف این مقاله پیشنهاد یک مدل ساختاری برای رابطه متقابل بین متغیرهای درونی (موفقیت فروش الکترونیک ) و سایر متغیرها مانند کیفیت خدمات وب سایت، سیستم پشتیبانی مشتری، شخصی سازی و عوامل دهان به دهان الکترونیکی که بیشتر جنبه مشتری محور دارند می باشد. برای اعتبار سنجی عوامل مؤثر بر موفقیت فروش الکترونیک یک مدل ساختاری ایجاد شده که در آن از داده ها با استفاده از نظرسنجی به دست آمده جهت اعتبار سنجی فرضیه های مدل استفاده می شوند. همچنین برای تجزیه وتحلیل داده ها از مدل معادلات ساختاری حداقل مربع جزئی (PLS-SEM) و با استفاده از نرم افزار smartPLS 2. 0 می توان نتایج روابط متقابل بین ساختارها را با استفاده از تحلیل مسیر تعیین نماییم. نتایج تجزیه وتحلیل داده ها از تأثیر مثبت عوامل موفقیت روی سیستم های موفقیت فروش الکترونیک حکایت دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 218

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 131
نویسنده: 

کی منش دلارام

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    1374
  • دانلود: 

    587
چکیده: 

مواد غذایی به عنوان اولین نیاز بشر صرفا در این مواد خلاصه نمی شود. این ماده مغذی، فرهنگی است که جای خودرا در بین فرهنگ و آداب و رسوم مردم بومی هر منطقه پیدا کرده است. موادغذایی به عنوان یک منبع حیاتی در گردشگری قلمداد می شود و به عنوان بخش اساسی از هر تجربه گردشگری به رسمیت شناخته می شود( جعفری مهرآبادی و همکاران، 1396). گردشگری خورد و خوراک یک پدیده جدیدی نیست، زیرا مسافران همواره مجبور بوده اند در مکان های خارج از محل زندگی شان غذا بخورند. با این حال سفر با انگیزه یادگیری بیشتر در مورد سبک آشپزی یک منطقه، امتحان کردن غذاها و نوشیدنی های ویژه، خرید غذا یا لذت بردن از دوره های آموزش آشپزی، پدیده های نسبتا نوینی هستند. غذا می تواند به عنوان یک جذابیت سفر باشدکه موجب افزایش تجربه بازدید کننده می شود. (شاطریان و همکاران، 1396). این موضوع تایید شده است که انواع غذاها و نوشیدنی هایی که به گردشگران ارایه می شوند، به عنوان منبع بالقوه ی مهمی در توسعه پایدار اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی در مقصدهای گردشگری شناخته می شوند، به عبارت دیگر غذا می تواند به عاملی مهم برای متمایز سازی مقصدها تبدیل شود. همچنین امروزه گردشگری غذا به یک استرتژی بازاریابی و اقتصادی مهم برای صنایع رستوران داری و هتلداری، تفریحگاه ها و مقصدهای گردشگری تبدیل شده است (فیاض و میرتقیان رودسری، 1395). از سوی دیگر برندینگ مقاصد نیز یک فرایند مدیریتی در صنعت گردشگری است که نقش خود را در دو سطح ایفا می کند: اول آنکه حلقه اتصال شناختی با سیستم ارزشی و اداراکی مشتریان است. از سوی دیگر ابزاری برای هماهنگ کردن رفتار ذی نفعان متعددی استکه در بازاریابی مقصد دخیل هستند. به عبارت دیگر برند یک منبع ارتباطی هم در ارتباط با مشتریان و هم در ارتباط با سایر ذینفعان محلی است(کیانی، 1387). بنابراین زمانی یک مقصد گردشگری غذا در برندسازی موفق شده است که گردشگران رفتار خرید خود را تکرار نمایند و دوباره جهت استفاده از خدمات این مقصد ها به آنها مراجعه نمایند(فیاض و میرتقیان رودسری، 1395). لذا این مقاله کوشش اندیشگی است که به روش اسنادی و کتابخانه ای انجام پذیرفته و در آن ضمن اشاره به تعاریف، مفاهیم و ویژگی های گردشگری غذا و انواع آن و نیز برند به نقش و جایگاه این محصول گردشگری در برندسازی مقاصد گردشگری پرداخته می شود و در نهایت پیشنهادات و راهکارهایی جهت ارتقای سطح گردشگری غذا و بهره مندی از این محصول خلاق و جذاب در مقاصد گردشگری ارایه می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1374

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 587
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    147
  • دانلود: 

    78
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر پذیرش فناوری رایانش ابری بر قابلیت های چابکی در سازمانهای دولتی بر اساس مدل شریفی و ژانگ در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل می باشد. تحقیق حاضر براساس هدف کاربردی است و بر اساس ماهیت و نحوه گردآوری داده ها از نوع توصیفی-علی می باشد. جامعه مورد نظر در این تحقیق را کارکنان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل و سازمانهای زیرمجموعه آن تشکیل داده است که طبق آخرین اطلاعات و آمار 153 نفر می باشند. به جهت اعطاء حق مساوی به اعضا جامعه برای انتخاب در نمونه پژوهش از روش نمونه گیری تصادفی در دسترس و برای تعیین حجم نمونه از فرمول جامعه محدود کوکران استفاده شده وتعداد نمونه 109 نفر به عنوان نمونه پژوهش تعیین شدند. روش گردآوری داده ها در تحقیق حاضر به دو دسته کلی، روش کتابخانه ای و اینترنتی به منظور آشنایی با ادبیات و پیشینه تحقیق و روش میدانی به منظور جمع آوری داده های مورد نیاز از افراد مشمول در نمونه آماری تقسیم می شود. برای سنجش متغیر فناوری رایانش ابری از پرسشنامه استاندارد مشتمل بر 15 سئوال، متغیر چابکی سازمانی مشتمل بر 15 سئوال استفاده شد. با کمک نرم افزار آماری PLS روایی وپایایی پرسشنامه و آزمون های مربوطه بر روی فرضیه های پژوهش انجام شد. یافته های پژوهش نشان از تاثیر پذیرش فناوری رایانش ابری بر قابلیت های چابکی در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل دارد. این نتایج می تواند بسیاری از تصمیم گیری های سازمان در حوزه اجرایی را متاثر نموده وسبب ایجاد مزیت رقابتی موثر گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 147

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 78
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    317
  • دانلود: 

    102
چکیده: 

امروزه نیاز کشور به حرکت در مسیر توسعه صنعتی بر کسی پوشیده نیست. در کنار نیاز ملی به توسعه صنعتی، صیانت از نیروی کار شاغل در صنایع یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. عوامل زیان آور موجود در محیط های کار صنعتی می تواند سلامت نیروی کار شاغل در این محیط ها را تحت تأثیر قرار داده و دسترسی به اهداف توسعه صنعتی را با هزینه های زیاد و گاه جبران ناپذیر میسر سازد. تلاش برای حذف عوامل زیان آور موجود در محیط های کار همیشه در اولویت بوده است. در بسیاری موارد، حذف عوامل زیان آور در محیط های کار امکان پذیر نبوده و ناچار به انجام سلسله مراتب کنترلی به منظور کاهش عوامل زیان آور به میزانی که در دراز مدت برای سلامت نیروی کار خطرآفرین نباشد، هستیم. یکی از سلسله مراتب کنترلی، استفاده از روش های مدیریتی است که در آن سعی می شود مواجهه کارگر با عوامل زیان آور محیط کار کاهش یابد. یکی از روش های مدیریتی، کاهش ساعت کار نیروی کار است. در این پژوهش، تأثیر کاهش ساعت کار کارگران شاغل در واحد نقاشی چند کارگاه صنعتی که ترکیبات BTEX در آنها بیش از حد مجاز بوده است، بر کاهش سطح ریسک سلامت آنها مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج به دست آمده نشان می دهد که کاهش ساعت کار در این کارگاه ها تأثیر چندانی در کاهش ریسک سلامت مواجهه کارگران با ترکیبات BTEX ندارد و بنابر این انجام سایر مداخلات به منظور کاهش میزان سطح ترکیبات BTEX در این کارگاه ها ضروری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 317

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 102
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    153
  • دانلود: 

    79
چکیده: 

استفاده از پساب در کشاورزی علاوه بر تأمین بخش از آب مورد نیاز در کشاورزی، موجب صرفه جویی آب نیز می گردد. می توان همزمان با حفظ آب و استفاده مجدد از آن نیازهای زیست محیطی و جنبه های اقتصادی و اجتماعی را نیز تجربه نمود. وجود عناصر غذایی در پساب تصفیه خانه های فاضلابهای شهری و صنعتی مصرف کودهای شیمیایی را در بخش کشاورزی می کاهد. اگر چه استفاده از پساب و فاضلاب تصفیه شده دارای مزایای بسیاری می باشد ولی اگر با روش مناسب و برنامه ریزی و مدیریت صحیح استفاده نشود، می تواند اثرات زیست محیطی شدیدی را بر جای کذاشته و علاوه بر آن سلامتی انسانها را با شیوع بیماریها به خطر بیاندازد. به همین منظور، وجود آئین نامه ها و دستور کارهایی برای اطلاع از ویژگیهای کیفی فاضلاب تصفیه شده یا انواع دیگر پساب به منظور حفظ کیفیت مناسب محصول، حفاظت از محیط زیست و بهداشت جامعه، ضروری خواهد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 153

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 79
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    517
  • دانلود: 

    256
چکیده: 

محیط بین المللی با وابستگی متقابل بازارها، رقابت شدید، نیازهای مشتریان تقسیم شده و تغییر سریع مشخص می شود عقل متعارف استدلال می کند که برنامه ریزی مناسب برای بازاریابی شرکت را قادر می سازد تا با محیط خارجی هماهنگ شود. در عرصه رقابتی بین المللی باید شرکت-ها مزیت رقابتی ایجاد کنند تا در بازاریابی جهانی عملکرد مناسبی داشته باشند. یکی از این راه ها برندسازی محصولات تولیدی شرکت ها می باشد. به خاطر اهمیت این موضوع هدف این تحقیق بررسی برندسازی محصولات بر موفقیت بازاریابی بین المللی می باشد این تحقیق کاربردی می باشد که در شرکت ورزیران که در زمینه مواد نفتی فعالیت دارد انجام گرفته که به دلیل محدود بودن جامعه(100 نفر) از روش تمام شماری استفاده شده است. گردآوری اطلاعات در این تحقیق میدانی و از نوع پرسشنامه می باشد و تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از امار توصیفی استنباطی و در نرم افزارهای SPSS انجام گرفت. نتایج نشان داد که برندسازی و مولفه های آن تاثیر معناداری بر موفقیت بازاریابی بین المللی دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 517

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 256
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    622
  • دانلود: 

    242
چکیده: 

یکی از الزامات توسعه پایدار این است که محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان میراث جمعی بشریت به گونه ای محافظت شود که علاوه بر پاسخگویی به نیازهای نسل حاضر، ظرفیت پاسخ دهی به نیازهای نسل های آینده را نیز داشته باشد. بنابراین، توسعه را زمانی پایدار می خوانند که مخرب نباشد و امکان حفظ منابع را برای آیندگان فراهم آورد. در کشور ایران نیز همانند سایر کشورهای جهان بحث حفظ محیط زیست و جرکت بسوی توسعه پایدار از برنامه اول اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران اغاز و در برنامه دوم و سوم توسعه تداوم یافته است. منابع انسانی از مهم ترین عوامل مدیریت زیست محیطی است. برخی از محققان بیان کرده اند که عملیات مدیریت منابع انسانی، زمانی کاراتر و مؤثرتر خواهد بود که منابع انسانی به عنوان ارکان اصلی سازمان در نظر گرفته شوند و در تصمیم گیری راهبردی سازمان مشارکت داشته باشند. به بیان دیگر کارکردهای منابع انسانی زمانی کارایی بیشتری خواهند داشت که عملکرد سازمانها گرایش به این داشته باشد که از حوزه های منابع انسانی در رسیدن به اهداف سازمانی، استفاده بهینه نمایند رسیدن به توسعه پایدار بدون آموزش همگانی امکان پذیر نیست. از طرفی، آموزش توسعه همه جانبه و پایدار مستلزم هزینه هایی است که مؤسسات مختلف و به ویژه مؤسسات دولتی و بین المللی باید آنها را متقبل شوند. تا زمانی که مردم عادی آموزش های لازم را در زمینه ی توسعه ی همه جانبه و پایدار نبینند، رسیدن به اهداف توسعه ی واقعی با مشکل روبرو خواهد شد. آموزش مردم در واقع بستر مشارکت های مردمی را در امر توسعه ی همه جانبه و پایدار آماده می سازد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 622

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 242
نویسنده: 

حفیظی آرزو

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    438
  • دانلود: 

    233
چکیده: 

امروزه با توجه به نقش فراگیر و همه جانبه سازمان ها در زندگی اجتماعی انسان ها نقش عدالت در سازمان ها بیش از پیش آشکارتر شده است. سازمان های امروزی در واقع مینیاتوری از جامعه بوده و تحقق عدالت در آنها به منزله تحقق عدالت در سطح جامعه است. هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه بین عدالت سازمانی بر مبنای مدیریت اسلامی و رفتار انحرافی کارکنان دانشگاه های جامع علمی کاربردی شهرستان اصفهان می باشد. در این پژوهش از آیاتی از قران کریم و احادیث معتبر استفاده شده است. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش، کلیه کارکنان دانشگاه های جامع علمی کاربردی به تعداد 100 نفر می باشند که از روش سرشماری (تمام شماری) استفاده شده است ابزار پژوهش پرسشنامه می باشد که روایی و پایایی آن تأیید گردیده است. سپس داده ها با استفاده ازنرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اندکه حاصل نتایج نشان می دهد بین عدالت سازمانی بر مبنای مدیریت اسلامی و رفتار انحرافی کارکنان رابطه معنا داری وجود دارد. همچنین نتایج فرضیات فرعی تحقیق حاکی از آن است که بین عدالت توزیعی، عدالت رویه ای، عدالت مراوده ای و رفتار انحرافی نیز رابطه وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 438

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 233
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    213
  • دانلود: 

    104
چکیده: 

خرید، یک بخش جدایی ناپذیر از زندگی امروزی است، با این حال تفاوت هایی در خرید بین مصرف کنندگان وجود دارد. برای اکثر افراد، خرید کردن بخش کوچکی از فعالیت های روزمره آنان می باشد. با این حال، برای برخی دیگر خرید کردن بخش اصلی زندگی آنها را تشکیل می دهد. یکی از انواع رفتارهای خرید که بسیاری از ابعاد زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد، خرید وسواسی می باشد که جنبه تاریک رفتار مصرف کننده نامیده می شود. خرید وسواسی به عنوان رفتاری مزمن و تکرار شونده توصیف شده است که پاسخی ابتدایی و اولیه به رویدادها یا احساسات منفی می باشد. پژوهشگران اخیراً به موضوع افزایش خرید وسواسی در اقتصادهای پیشرفته توجه نموده اند. تحقیقات نشان می دهد، خرید وسواسی در بسیاری از کشورها، خصوصا در جوامعی که از نظر مصرف به بلوغ رسیده اند شایع است. در این تحقیق به بررسی عوامل موثر بر خرید وسواسی در فروشگاههای کوروش شهر تهران پرداخته شد. جامعه آماری پژوهش حاضر مشتریان خانم فروشگاه های کوروش شهر تهران بودند که از جامعه آماری مورد نظر با توجه به جدول مورگان به شیوه نمونه برداری تصادفی خوشه ای تعداد 384 نفر پرسشنامه وصول گردیده و به وسیله مدلسازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته. نتایج پژوهش نشان داد که مادی گرایی، دسترسی و استفاده از کارت های اعتباری، گرایش به خرج کردن، استرس، حراج یا خرید ارزان، گرایش های رفتار خرید وسواسی والدین و علاقه به مد تاثیر مثبت و معنا داری بر خرید وسواسی دارد و عزت نفس تاثیر معکوسی بر این خرید دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 213

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 104
نویسنده: 

میرلوحی پریما

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    724
  • دانلود: 

    313
چکیده: 

هنرمندان مسلمان همواره در تمامی ادوار اسلامی در تزئینات مربوط به هنرهای مذهبی مانند معماری مساجد و بقاع متبرکه یا نگارگری کتب مذهبی، از بکارگیری نقوش حیوانی یا پیکره های اسنانی و نقوش واقع گرا دوری نموده اند تا با استفاده از نقوش هندسی و نیمه انتزاعی، توجه مومنان را به درون خویش برده و ذهن آنان را از ماده و زندگی دنیوی دور نموده و متمرکز بر عالم لاهوتی نمایند. با این وجود در دوره صفوی استفاده از نقشمایه طاووس در تزئینات معماری مذهبی رواج بسیار میگیرد. در پژوهش حاضر علت استفاده ی مکرر صفویان از این نقشمایه مورد مداقه قرار گرفت و به منظور ادراک صحیح و کامل معنای این نماد مطالعه ی آن از زمان پیش از اسلام نزد مردمان ایران و هند آغاز گردید و تا زمان صفوی نیز دنبال گردید. دستاورد نهایی نیز دریافت این معنا بوده است که نماد طاووس نزد صفویان از معنای این نقش در تعالیم پیشین اسلامی مبنی بر همدستی با شیطان و مظهر خودبینی و تظاهر و فریبندگی فاصله گرفته و با امتزاج معنای نمادین آن از فرهنگ هندی با تعالیم مذهب شیعه تبدیل به نمادی از جلوگیری از ورود شیطان به اماکن متبرکه و حفاظت از مومنان در برابر شیطان گردیده است. روش انجام پژوهش توصیفی-تحلیلی و شیوه گردآوری مطالب، مطالعه کتابخانه ای و میدانی بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 724

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 313
نویسنده: 

سوری فربد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    225
  • دانلود: 

    135
چکیده: 

زمینه و هدف. امروزه دنیای کسب و کار بر پایه مشتری مداری و رضایت مندی مشتریان استوار است به گونه ای که گسترش و ارایه خدمات بدون در نظر گرفتن این اصل نه تنها مشکل بلکه غیر ممکن می باشد. سازمان های مشتری مدار جمله " همیشه حق با مشتری است " را در سرلوحه برنامه های خویش می دانند. با توجه به رقابت بسیار شدید در سطح تمام شرکت ها و فعالیت ها، جذب و حفظ مشتریان اهمیت فوق العاده ای یافته است؛ از این رو بررسی ب این مبحث می تواند دارای جذابیت باشد. پس هدف پژوهش حاضر ارزیابی رابطه ی بین فرآیند خلق دانش، مشتری مداری و عملکرد هتل (مطالعه موردی: هتل های شهر یزد )می باشد. روش بررسی. جامعه آماری این تحقیق مشتریان هتل های سطح شهر یزد در دوره زمانی دی تا بهمن 1398 بوده و تعداد 328 پرسشنامه بین آنان توزیع گردید که در نهایت از این تعداد، 290 پرسشنامه تکمیل شده گردآوری شد. داده های گردآوری شده به کمک نرم افزار SPSS نسخه 23 و با استفاده از آزمون های همبستگی و رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها. یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش نشان داد که مشتری مداری بر عملکرد تاثیرگذار است. هم چنین سایر نتایج نشان دادند که مشتری مداری بر فرآیند خلق دانش تاثیرگذار است. در نهایت شواهدی یافت گردید مبنی بر این که فرآیند خلق دانش بر عملکرد تاثیرگذار است. نتایج. با توجه به نتایج حاصله می توان استنباط نمود که این نتایج برای مدیران این حقیقت را روشن می سازد که آنها با سرمایه گذاری بر روی مشتری مداری و فرآیند خلق ارزش، می توانند عملکرد سازمان خود را بهبود بخشیده و به یک مزیت رقابتی نیز دست یابند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 225

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 135
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    454
  • دانلود: 

    167
چکیده: 

امروزه با پیشرفت علم وتکنولوژی در زمینه سیستم های کامپیوتری و اطلاعاتی، استفاده از سیستم ها بخصوص سیستم اطلاعات بیمارستانی در مراکز درمانی افزایش یافته است. این سیستم نه تنها موجب بهبود عملکرد مدیریت و کارکنان بیمارستان می شود، بلکه به تصمیم گیری بهتر در بخش سلامت کمک شایانی می نماید. این پژوهش کاربردی وتوصیفی-تحلیلی درکلیه بیمارستان های دولتی انجام گرفته بود. برای انجام مطالعه از چند پرسشنامه جهت جمع آوری داده های مربوط به عملکرد کارکنان واحدهای مدیریتی استفاده شد. تحلیل داده های حاصله با استفاده از آمار توصیفی و همچنین آزمون T. test انجام گرفت. با استفاده از سیستم اطلاعات بیمارستانی بیشترین درصد میانگین مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان خانم ها، در بیمارستان های دولتی با9/52 درصد و بیشترین سابقه شغلی بین 10 تا 20 سال با 1/47 درصد بود. بیشترین سطح تحصیلات با 2/42 درصد مربوط به لیسانس همچنین بیشترین سن استفاده کنندگان از سیستم مذکور مربوط به رنج سنی 30 تا 40 سال با 7/65 درصد می باشد. یافته های مربوط به مطالعه حاضر نشان می دهد که وجود یک سیستم اتوماسیون اطلاعات بیمارستانی، می تواند به عنوان ابزاری قدرتمند دراختیار مدیران قرار گیرد تا در فرآیند اداره بیمارستان و اتخاذ تصمیم های صحیح، مدیران را یاری نموده و عملکرد مطلوب بیمارستانها را به نحو چشمگیری افزایش دهد. بنابراین با ارائه خدمات و برنامه های آموزشی مداوم می توان سطح کیفیت فعالیت ها را بالا برده و تکنولوژی های نوین را درجهت افزایش خدمات به بیماران و مراجعه کنندگان در زمان کمتر با کیفیت بیشتر توام کرد، و گامی موثر در جهت بهبود کیفیت خدمت رسانی در عرصه سلامت برداشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 454

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 167
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    354
  • دانلود: 

    164
چکیده: 

درعصر رقابتی کنونی، شرکت ها به منظور کسب مزیت رقابتی و ارتقای موقعیت بازارشان می بایست بر قابلیت ها و منابع کلیدی خود تمرکز نمایند. در این میان، مدیریت زنجیره تأمین به عنوان ابزاری قدرتمند جهت ارتقای رشد شرکت ها و خلق مزیت رقابتی در نظر گرفته میشود. عملیات مدیریت زنجیره تأمین نقش حیاتی در تصمیمات مدیریتی ایفا میکند تا آنجا که میتواند اثرات قابل ملاحظه ای بر سودآوری و موفقیت عملیاتی شرکت ها اعمال نماید. ﻣ ﺪ ﻳ ﺮ ﻳ ﺖ ﺻ ﻨ ﻌ ﺖ ﻓ ﻮ ﻻ ﺩ ﻧ ﻴ ﺎ ﺯ ﻣ ﻨ ﺪ تصمیمات ﺁ ﻳ ﻨ ﺪ ﻩ ﻧ ﮕ ﺮ ﻭ ﻃ ﺮ ﺍ ﺣ ﻲ ﻇ ﺮ ﻓ ﻴ ﺖ ﻫ ﺎ ﻱ ﺟ ﺪ ﻳ ﺪ ﺑ ﺎ ﺗ ﮑ ﻨ ﻮ ﻟ ﻮ ﮊ ﻱ ﭘ ﻴ ﺸ ﺮ ﻓ ﺘ ﻪ ﺑ ﺎ ﺭ ﻭ ﻳ ﮑ ﺮ ﺩ ﻱ ﺟ ﺎ ﻣ ﻊ ﻭ ﺑ ﻪ ﻫ ﻢ ﭘ ﻴ ﻮ ﺳ ﺘ ﻪ ﺍ ﺳ ت. ﻳ ﮑ ﻲ ﺍ ﺯ ﺍ ﺑ ﺰ ﺍ ﺭ ﻫ ﺎ ﻱ ﻣ ﺪ ﻳ ﺮ ﻳ ﺘ ﻲ بر اساس این نگرش مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی می باشد. هدف از انجام این تحقیق شناسایی و اولویت بندی گلوگاه های پیاده سازی زنجیره تامین الکترونیکی در صنایع فولاد مبارکه اصفهان است. در طی انجام تحقیق با مطالعه پژوهش های انجام شده در گذشته و مشورت با نخبگان این صنعت و استفاده از مد آماری تعداد 6 شاخص به عنوان گلوگاه های پیاده سازی زنجیره تامین الکترونیکی در نظر گرفته شد. با استفاده از پرسشنامه داده ها جمع آوری و سپس با استفاده از نرم افزار SPSS تحلیل وبا استفاده از تکنیک Topsis اولویت بندی شد. نتایج حاصل شده نشان می دهد بین 6 شاخص در نظر گرفته شده و پیاده سازی زنجیره تامین الکترونیکی رابطه معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 354

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 164
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    413
  • دانلود: 

    140
چکیده: 

یکی از مطرح ترین روش های مورداستفاده در مدیریت بهینه ی پروژه ها، مدیریت سبد یا پورتفولیوی پروژه ها است. مدیریت سبد پروژه ها، روشی مفید است که شرکت ها از آن، برای به کارگیری هرچه بهتر منابع محدود خود، درجهت دستیابی به اهداف راهبردی (استراتژیک) خود و حرکت به سوی تعالی سازمانی، بهره می گیرند. این روش، ازطریق یافتن تصمیم بهینه، درخصوص چگونگی تخصیص منابع محدود سازمان، عامل بسیار مهمّی در افزایش بهره وری سازمان ها است. امروزه، انتخاب و به روزرسانی سبدهای پروژه، در سازمان های پروژه محور، به عنوان یکی از مباحث مهم و چالش برانگیز، مطرح شده است. به همین منظور، بحث "مدیریت سبد پروژه ها"، در مباحث کلان سازمان ها، به خصوص در سازمان های پروژه محور، از جایگاه ویژه ای، برخوردار است. هدف از انجام این پژوهش، تعیین سبد (پورتفولیو)ی بهینه ی پروژه های یک سازمان، برای سال آینده ی خود است که به طور خاص، معاونت نظارت و ارزیابیِ ستاد علم و فنّاوریِ شورای عالیِ انقلاب فرهنگیِ جمهوریِ اسلامیِ ایران، موردمطالعه، قرار گرفته است. روش مورداستفاده در این پژوهش، از بین روش ها و تکنیک های تصمیم گیری چندشاخصه (MADM )، انتخاب و به کار گرفته شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 413

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 140
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    271
  • دانلود: 

    111
چکیده: 

ایران بزرگترین همسایه ترکیه می باشد که در شرق این کشور واقع شده است. این دو کشور با داشتن قلعه ها، بناهای تاریخی و مذهبی و همچنین تنوع اقوام و نژاد و هنرهای سنتی از مهدهای مدنیت در جهان به حساب می آیند. بنابراین ارتباط تنگاتنگ این دو هم در گذشته و هم در حال حاضر غیر قابل انکار است. با وجود گسترش روابط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه، مشترکات فرهنگی هنوز هم به عنوان اساسی ترین زمینه تحکیم پیوندها میان مردم این دو کشور محسوب می شوند که زمینه ارتباطی تنگاتنگ را فراهم آورده است. با تکیه بر مسائل فوق، در سال های اخیر و برخی مولفه های دیگر شاهد افزایش روابط گردشگری دو کشور نیز بوده ایم. صنعت گردشگری، به عنوان صنعتی پویا در جهان شناخته می شود. صنعتی که به سرعت در حال تغییر و تحول است. گردشگری در عصر جدید بیش از پیش روابط بین افراد را تنظیم می کند و در این میان گردشگری فرهنگی بیش از انواع دیگر گردشگری در این موضوع موثر می باشد. هر کشور دارای مسیرهای گردشگری مشخصی است که به گردشگران ارائه داده می شوند. مسیرهای گردشگری برنامه های کلی برای سفر شخص به یک مقصد را تنظیم می نمایند. مسیرهای گردشگری فرهنگی نیز همواره برای گردشگران جذاب بوده اند. باتوجه به افزایش تعداد گردشگران ایرانی در ترکیه در سال های اخیر، هدف این مقاله بررسی چند مسیر گردشگری فرهنگی مناسب برای گردشگران ایرانی در ترکیه می باشد تا گردشگران یادشده بهره کامل از سفر خود را بگیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 271

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 111
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    544
  • دانلود: 

    269
چکیده: 

امروزه با رشد و افزایش جمعیت، ارتقا بنیان های فرهنگی و تعالی جامعه از اهمیت بیشماری برخوردار می باشد، یکی از راه های انتقال اطلاعات، مطالعه و کتابخوانی است. محیط و فضا نیز نقش بسزایی را در این میان بازی می کنند. چنانکه این مهم با رویکرد های بهینه شناخت ابعاد روانشناختی انسان و نقش طراحی داخلی بر اثر پذیری تعلیم و تعلم و افزایش کتاب خوانی صورت می پذیرد. روانشناسی رنگ و نقش آن بر الگوهای رفتاری درون کتابخانه ها نقشی حیاتی دارند. کتابخانه می تواند با طراحی داخلی و گزینش رنگ های مبتنی بر علوم روانشناختی در توسعه یادگیری و انتقال داده موثر باشد. روش پژوهش تحلیلی-توصیفی می باشد و برای انطباق الگو ها از مشاهدات میدانی و گردآوری داده های اسنادی استفاده شده است. یافته ها بر مبنای مصاحبه های عمیق و نیمه عمیق با متخصصان و مشاهدات میدانی حاکی از اهمیت بالای رنگ و سایر متغییر های فضایی همانند ابعاد فضا، اختلاف سطوح، مبلمان، میزها و صندلی ها و دید و تهویه در نحوه یادگیری می باشند. بنابراین نتایج منتهی به ارائه راهکارهایی جهت طراحی داخلی فضای کتابخانه با در نظر گرفتن شاخص های رنگ در جهت آسایش و افزایش انتقال اطلاعات می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 544

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 269
نویسنده: 

سوری فربد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    497
  • دانلود: 

    335
چکیده: 

زمینه و هدف. استراتژی بازاریابی برنامه جامعی است که به ویژه برای دستیابی به اهداف بازاریابی سازمان طراحی شده است. این برنامه یک طرح برای دستیابی به اهداف بازاریابی ارائه می دهد. این استراتژی بلوک اصلی یک طرح بازاریابی است. همچنین این استراتژی پس از تحقیقات بازاریابی دقیق طراحی شده است. یک استراتژی بازاریابی به سازمان کمک می کند تا منابع کمیاب خود را روی بهترین فرصت های ممکن متمرکز کند تا بتواند فروش را افزایش دهد. با توجه به اهمیت موضوع استراتژی بازاریابی، پژوهش حاضر به ارزیابی تاثیر استراتژی های بازاریابی بر عملکرد مالی سازمان ها پرداخته است. روش بررسی. جامعه آماری این پژوهش شامل اعضای هیات علمی، دانشجویان دکتری، پژوهشگران رشته های مالی و بازرگانی و هم چنین روسای باسابقه ی شرکت های بازرگانی مختلف بودند که بطور بالقوه بیشترین اطلاعات را در خصوص موضوع پژوهش داشتند و در نهایت با استفاده از روش نمونه گیری گلوله برفی، تعداد 120 نفر به عنوان نمونه برگزیده شدند. داده های مورد نیاز با استفاده از یک پرسشنامه محقق ساخته گردآوری شده و با کمک نرم افزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. روش تجزیه و تحلیل داده ها معادلات ساختاری بوده است یافته ها. یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش نشان داد که در بررسی تاثیر استراتژی های بازاریابی بر عملکرد شرکت ها بیشترین تاثیر مربوط به استراتژی بازاریابی ارتباطی و بعد از آن مربوط به استراتژی بازاریابی دهان به دهان است. به عبارت دیگر می توان نتیجه گرفت که در بین مولفه های ذکر شده هر چند تمام مولفه ها تاثیر بیشتر از حد متوسط دارند اما تاثیر دو استراتژی بازاریابی ارتباطی و بازاریابی دهان به دهان بالاتر و بیشتر از سایر استراتژی هاست. نتایج. با توجه به نتایج به دست آمده توصیه می شود تا هنگام انتخاب استراتژی بازاریابی شرکت ابتدا استراتژی ارتباطی و سپس دهان به دهان را در اولویت قرار دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 497

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 335
نویسنده: 

دودانگه علیرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    187
  • دانلود: 

    65
چکیده: 

بدون تردید موضوع "تروریسم " و اقدامات " تروریستی" تهدیدی فراگیر و مخرب علیه صلح و امنیت پایدار جهانی به شمار می رود. امروزه خشونت ها و آسیب های وارده از جانب گروههای تروریستی به حدی امنیت ملی کشورها را به مخاطره انداخته که جامعه بین المللی را به تکاپو برای مقابله و رویارویی با این پدیده شوم جهانی وا داشته است اگر چه این مبارزه به طرق مختلف در دههای اخیر تقویت پیدا کرده است ولی همچنان شاهد بروز و ظهور گروههای تروریستی جدیدی در سطح جهان به ویژه در منطقه خاورمیانه هستیم لذا ضروری است برای مقابله و ریشه کنی فعالیت های خشن و افراطی گروههای تروریستی ازجمله گروه تروریستی پ. ک. ک ( حزب کارگران کردستان)، ظرفیت های موجود جامعه بین المللی مورد شناسایی قرار گرفته و راهکارهای مناسب از سوی جامعه بین المللی اتخاذ گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 187

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 65
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    431
  • دانلود: 

    168
چکیده: 

امروزه مهمترین دغدغه اکثر سازمان ها موفقیت و بقای آن ها در شرایط متحول و پیچیده محیطی می باشد. از آنجا که استراتژی ها مزایای رقابتی سازمان را در بلندمدت تعیین می نمایند، تدوین استراتژی مناسب می تواند مقدمه تضمین این موفقیت باشد. این تحقیق با بهره گیری از روش چارچوب جامع تحلیلی، به تدوین استراتژی شرکت ایران ترانسفو ری برای اولین بار در طول حیات پنجاه ساله این شرکت می پردازد. روش تحقیق پژوهش حاضر پیمایشی بوده و دارای سه سوال می باشد. ابزار گردآوری داده ها، مصاحبه با خبرگان و تکمیل پرسش نامه بوده و برای تایید روایی پرسش نامه ها از روش تایید صاحب نظران و برای سنجش پایایی آن ها از روش آزمون در آزمون استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل اطلاعات، دست یابی به ترکیب بهینه استراتژی بر اساس خروجی ماتریس QSPM می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 431

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 168
نویسنده: 

سوری فربد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    176
  • دانلود: 

    96
چکیده: 

زمینه و هدف. یکی از اهداف اساسی شرکت ها کسب سود و افزایش ارزش برای سهام داران می باشد. عوامل مختلفی بر بهبود عملکرد و افزایش سودآوری اثرگذارند که یکی از این عوامل، قابلیت های بازاریابی می باشند به نحوی که امروزه ارائه بهترین عملکرد در زمینه بازاریابی به اساسی ترین دغدغه مدیران شرکت ها تبدیل شده است. بنابراین هدف این پژوهش، ارزیابی تاثیر قابلیت های بازاریابی بر عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. روش بررسی. جامعه آماری این تحقیق شامل شرکت های فعال در زمینه کاشی و سرامیک و چینی بهداشتی است که تا سال 1398 در بورس اوراق بهادار تهران فعالیت دارند. در این پژوهش از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شده است. تعداد نمونه برابر با 198 بدست آمد. اما از آنجایی که برخی از کارکنان این شرکت ها حاضر به همکاری نشدند، تعداد 150 پرسشنامه جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش و آزمون فرضیات آن توسط نرم افزارهای Excel و SPSS انجام شد. به این ترتیب که اطلاعات گردآوری شده، ابتدا در نرم افزار Excel دسته بندی و مرتب سازی شده و سپس به نرم افزار SPSS منتقل گردیده و آزمون های آماری موردنظر بر روی آن ها انجام شد. یافته ها. یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش نشان داد که بین قابلیت های نوآوری و عملکرد مالی شرکت ها رابطه ی معنی داری وجود دارد. هم چنین یک رابطه مثبت معنی داربین قابلیت های نام تجاری و عملکرد مالی شرکت ها یافت گردید. علاوه بر این سایر نتیج نشان دهنده ی وجود ارتباط بین قابلیت های بازار محوری و عملکرد مالی شرکت ها می باشند. نتایج. با توجه به نتایج به دست آمده توصیه می شود تا مدیران شرکت ها برای کسب سود و تقویت عملکرد خود در پی تقویت قابلیت های بازاریابی و بهره گیری هر چه بیشتر از این قابلیت ها باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 176

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 96
نویسنده: 

کریمی هاجر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    190
  • دانلود: 

    53
چکیده: 

«معنویت درمحیط کار» توصیف کننده تجربه کارکنانی است که درکارشان پرحرارت و باانرژی هستند؛ کارشان آنان را ارضا می کند؛ معنا و هدف در کارشان را درک می کنند و احساس می کنند با همکارانشان ارتباطی اثربخش دارند. از طرفی دیگر تعلق خاطر کاری نه تنها یک نقش حیاتی برای فهم رفتارهای سازمانی مثبت بازی می کند، بلکه برای هدایت مدیریت منابع انسانی و سیاست های بهداشت حرفه ای در سازمان ها نیز نقش مهمی دارد. ازجمله راهکارهای بهبود تعلق خاطر کارکنان، افزایش فضیلت در سازمان است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر مسئله یا روش تحقیق، توصیفی-پیمایشی می باشد. تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق، تمام کارکنان بانک صادرات شهر تهران بوده اند. نمونه های مورد پژوهش به صورت نمونه گیری به روش طبقه بندی شده انتخاب شده و برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد. طبق این فرمول و جامعه آماری، درنهایت ٢ ٤ ٩ نفر برای شرکت در این پژوهش انتخاب شدند. نتایج این تحقیق، بر اساس فرضیات نشان داد که معنویت سازمانی بر تعلق خاطر کاری کارکنان بانک صادرات اثر دارد. همچنین ثابت شد که هر یک از متغیرهای کار بامعنا، کار هدفمند و خودشکوفایی در کار نیز بر تعلق خاطر کاری کارکنان بانک صادرات اثر دارند. در نهایت ثابت شد که فضیلت سازمانی، اثر معنویت بر تعلق خاطر کاری را تعدیل نمی کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 190

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 53
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    867
  • دانلود: 

    320
چکیده: 

کمتر پیش می آید که یک کلاس فوق برنامه، هم در راستای اهداف نظام آموزشی باشد و هم در راستای موفقیت در کنکور! اما کلاس جئوجبرا این فرصت را در اختیار دانش آموز قرار می دهد که با شرکت در آن به هر دو هدف برسد. طبق بررسی های به عمل آمده دانش آموزان فقط در کلاس هایی شرکت می کنند که به طور مستقیم باعث پیشرفت در نمرات آنها شود و تاثیر آن را به صورت خیلی سریع ببینند؛ اما غافل از اینکه شرکت در برخی کلاس های فوق برنامه، همانند یک سرمایه گذاری بلند مدت می باشد که شتاب آنها را در رسیدن به هدفشان افزایش می دهد. شرکت در کلاس جئوجبرا با توجه به بینشی که در دانش آموز نسبت به درس و علم ریاضی ایجاد می کند، به او در رسیدن به هدفش (موفقیت در کنکور) بسیار کمک می کند. ما بر خلاف روال سال های گذشته، در سال تحصیلی 99-1398 در پژوهش سرای دکتر عابدی استان اصفهان-شهرستان چادگان، اقدام به برگزاری کارگاهی تحت عنوان "دوره جئوجبرا" برای دانش آموزان دوره متوسطه اول کردیم. در این مقاله ابتدا به چیستی نرم افزار جئوجبرا پرداخته و بعد از توضیح برخی مزایای آموزش جئوجبرا به دانش آموزان متوسطه دوره اول، سعی در بیان چالش ها و فرصت های برگزاری این کلاس برای دانش آموزان دوره متوسطه اول شهرستان چادگان خواهیم داشت و برای چالش های برگزاری این دوره راهکار ارائه خواهیم کرد. مزایایی که برای برگزاری دوره جئوجبرا ارائه می شوند دلایل بسیار خوبی برای برگزاری این دوره در مناطق مختلف کشور می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 867

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 320
نویسنده: 

سوری فربد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    924
  • دانلود: 

    365
چکیده: 

زمینه و هدف. در دهه های اخیر توجه کسب و کارها به استفاده از اینترنت در بازاریابی جلب شده و نقش مهمی را در شرکت های امروزی ایفا می کند. با استفاده از بازاریابی اینترنت می توان مشتریان بیشتری را به شرکت جدب نموده و یا آنان را حفظ نمود؛ بدین ترتیب مزیت رقابتی بالقوه ای برای شرکت پدید خواهد آمد. از این رو موضوع بازاریابی اینترنتی حایز اهمیت بسیار است. بنابراین هدف پژوهش حاضر، شناسایی عوامل موثر بر موفقیت بازاریابی اینترنتی از دیدگاه خبرگان می باشد. روش بررسی. جامعه آماری این پژوهش شامل اعضای هیات علمی، دانشجویان دکتری، پژوهشگران رشته های مالی و بازرگانی و هم چنین روسای باسابقه ی شرکت های بازرگانی مختلف بودند که بطور بالقوه بیشترین اطلاعات را در خصوص موضوع پژوهش داشتند و در نهایت با استفاده از روش نمونه گیری گلوله برفی، تعداد 180 نفر به عنوان نمونه برگزیده شدند. داده های مورد نیاز با استفاده از یک پرسشنامه محقق ساخته گردآوری شده و با کمک نرم افزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. روش تجزیه و تحلیل داده ها معادلات ساختاری بوده است. یافته ها. یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش نشان داد که عوامل مربوط به مشتری در رتبه ی اول اهمیت تاثیرگذاری بر موفقیت بازاریابی اینترنتی از دیدگاه پاسخ دهندگان قرار می گیرند. عوامل مالی در جایگاه دوم اهمیت قرار گرفته و عوامل استراتژی بازاریابی سومین گروه از عوامل تاثیرگذار بر موفقیت بازاریابی اینترنتی به شمار می روند. جایگاه پایانی نیز متعلق به عوامل داخلی سازمان می باشد. نتایج. با توجه به نتایج به دست آمده توصیه می شود تا مدیران شرکت ها و سازمان ها برای کسب موفقیت هر چه بیشتر در زمینه ی بازاریابی اینترنتی، به عوامل مربوط به مشتری توجه ویژه ای را مبذول داشته و برای عوامل مالی نیز اهمیت خاصی را در نظر بگیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 924

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 365
نویسنده: 

کریمی شعیب

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    402
  • دانلود: 

    336
چکیده: 

شرکت های دارای جایگاه بالا در ارزش ویژه برند تجاری در ذهن مشتریان به راختی می توانند در میان دیگر شرکت ها در صنعت مربوط به خودشان سود آورتر تلقی شوند. در این مقاله به رابطه تبلیغات و تاثیر آن به برند سازی می خواهیم بپردازیم. یکی از راههای ارتباط با مشتری و جذب آن ارتباط برقرار کردن از طریق نام تجاری یا برند می باشد که این مساله در بازاریابی دارای اهمیت بسیار زیادی است. اگر یک شرکت تمایل دارد که از طریق نام تجاری خود ارتباط عمیق و معناداری با مشتریان خود پیداکند ناچار است که در جستجوی نقاط مشترک تمایلات و علایق واحد با آنها باشد. نام تجاری و تبلبغات قادر است قلب و روح مخاطب خود را تسخیر کند. روش تحقیق این پژوهش روش گردآوری اطلاعات بوده، که از این طریق اطلاعات مورد نیاز جمع آوری و مطالب با استفاده از منابع معتبر به روش توصیفی-تحلیلی بیان شده است. ابزارهای تحقیق شامل فیش برداری است. روش تحقیق دراین پژوهش بر اساس اهداف از انواع تحقیقات – کاربردی و به جهت ماهیت از نوع توصیفی – تحلیلی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 402

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 336
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button